AL16_02_15_2529-aspect-ratio-x

העץ הנדיב

ברמת הנדיב יש עץ שיהיה מאושר מאוד אם תשתמשו בו. הוא קיים כדי לשמח אותנו ולמלא את צרכינו מחוץ לבית.

AL16_02_15_2537

למבקרים בגן טביעת הרגל נכונה הפתעה: עץ נדיב, שישמח להרוות את צימאונכם במים קרים גם ביום חם. העץ, המתנשא לגובה שלושה מטרים וחצי, עשוי פנלים סולריים המפיקים ישירות אנרגיה מהשמש 24 שעות ביממה ושבעה ימים בשבוע. מלבד היותו אלמנט נופי המצל על המבקר, הוא מקרר את מי השתייה בברזייה.
חברת סולוג’ק, המייצרת את העץ, הנקרא eTree, עוסקת במוצרים המנגישים את אנרגיית השמש למשתמשים. העץ הושק בשנת 2014, והיה לעץ הסולרי הראשון מסוגו בארץ.
eTreeהוא מיזם סביבתי חברתי שמטרתו לקדם את המודעות לקיימות וליצור קשר בין הסביבה לקהילה. הוא מהווה פסל אקולוגי במרחב הציבורי ויחידה עצמאית המייצרת אנרגיה ירוקה ומספקת לסביבה מקום מרגוע ואנרגיה למגוון שירותים רחב.
בגן הקיימות יש עץ נדיב נוסף, גדול יותר, שנוסף על השימושים האלה הוא מעניק שוקת מים לבעלי חיים המטיילים בפארק; מאפשר הטענת טלפונים חכמים וטאבלטים ומשמש מתחם מנוחה מוצל עם ספסלים מעוצבים מתחתיו.
מבחינה בטיחותית eTree בטוח ונגיש לכולם. הוא נטול קרינה וחסין בפני התחשמלות ועומד בתקני בטיחות מחמירים. העץ הנדיב תוכנן, יוצר והורכב בליווי קפדני של מספר מהנדסים כולל מהנדס בטיחות.

IMG_4733

eTree מתאים את עצמו לסביבה. ניתן להציבו בשכונות מגורים ובמרכזים עירוניים, בחצרות בתי ספר ואוניברסיטאות, בפארקים ולאורך מסלולי טיול, וכן ברחבות של מוסדות תרבות ומוזיאונים כאייקון תרבותי וכסמל לקהילה, לסביבה ולחינוך ירוק.
eTreeמספק אנרגיה ירוקה ומקום מרגוע בסביבות מגוונות ועל פי דרישות שונות של אתרים ייחודיים. זוהי מערכת חומרית (לא מכנית) שתוכננה לשנים רבות, ומעצם קיומה מספקת צרכים של החברה מתוך מחשבה על קהילה תומכת. לעץ ערך חינוכי: כולם מדברים על קיימות, אקולוגיה וסביבה. ה-eTree מאגד את כולם הלכה למעשה.
יתרונות נוספים הם קהילתיות – תקשורת “בין-עצית” (אפליקציה בנגישות מקומית), מקום מפגש ושיתוף חברתי וכן נתינה –אנרגיה, שירותים ומוצרים שעד כה סופקו תמורת תשלום, יינתנו מעכשיו לכולם חינם.
eTree יעניק את חסדיו 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, ישירות מהשמש לרווחת האנשים, שנים קדימה.
על החברה והמפתחים
חברת סולוג’ק שמה למטרה את קידום המודעות לקיימות כחוויה חינוכית הלכה למעשה בקשר ישיר לחיי היום-יום.

AL16_02_15_2529

החברה עוסקת במוצרים המנגישים את אנרגיית השמש למשתמשים.
ה- eTreeפותח מתוך הכרה מעמיקה של יכולות היישום למערכות פוטו-ולטאיות ובתמיכת צוות שכלל:
• מהנדס בטיחות וקונסטרוקציה
• מהנדס קונסטרוקציה ובניין
• מהנדס חומרים
• מהנדס חשמל
בגני רמת הנדיב מוצבים אבות הטיפוס של החברה. בראש החברה עומד מיכאל לסרי ושותף לו לפיתוח הרעיון האמן יואב בן דב.

על המוצרים
בקבוצת המוצרים הראשונה שני דגמים של אלמנטים נופיים לרווחת הקהילה, שהם יחידות עצמאיות המייצרות אנרגיה ירוקה ומספקות לקהילה מקום מרגוע ואנרגיה למגוון שירותים רחב: “הדר” – אלמנט נופי מצל (3.50 מ’) המקרר מי שתייה ומתוכנן לחצרות בתי ספר ולפארקים, ו”שיטה” – מערכת ישיבה “חכמה” (4.50 מ’), אלמנט נופי אורבני, הפונה אל קהל בני נוער ומתבגרים ויוצרת עבורם סביבה הנותנת מענה

לצורכיהם מעצם קיומה. ה”שיטה” היא תחנת כוח סולרית קטנה המספקת כעשרה קילוואט בממוצע יומי ויוצרת פינת חמד מוצלת, שבה מקומות ישיבה והתרווחות. משאביה מופנים לטובת מים קרים, תאורת לילה אזורית ומקומית, אפשרות הטענה של כמה מכשירים במקביל, נקודת תקשורת ואפשרויות יישום נוספות.

אולי יעניין אותך גם...

קיימות

אדם. קהילה. סביבה.

פעילות ענפה מתקיימת ברמת הנדיב סביב האדם וחיבורו לטבע ולסביבה.
הדבר בא לידי ביטוי, בין השאר, בגינון, בחינוך לקיימות של הדור הצעירו ואירועים המתחשבים בסביבה ותורמים לרווחה ובריאות הקהל.

למידע נוסף >>

לגלות את המקום

שביל ישראל

חלק מקטע מספר 15 בשביל ישראל, מהר חורשן לג’סר א-זרקא, עובר בשטח רמת הנדיב. השביל נכנס לתחומי רמת הנדיב ליד בית הספר אורט השומרון, עולה דרך בריכה, למעיין עין צור ובית מרחץ מהתקופה הרומית.

למידע נוסף >>

איפה אוכלים

לאכול כאן

להשלמת חוויית הביקור ברמת הנדיב אתם מוזמנים ליהנות במטעים, בית קפה-מסעדה המציע שילוב מיוחד של תפריט חלבי כשר, מתחם פיקניק מוצל, או קיוסק.

למידע נוסף >>