caterpillar-2604350_1280-aspect-ratio-x

גן טביעת הרגל

גן טביעת כף הרגל הנמצא בחלק המערבי של מרכז המבקרים הינו תא גינון גדול בצורה של כף רגל, המסמלת את השפעת האדם על הטבע. הגן נועד לעורר מודעות לנושאי הקיימות ולהציג את תפקיד הגינון בשמירה על איזון עם המערכת האקולוגית, את חשיבות מגוון היצורים, גדולים וקטנים, כל אחד ותפקידו במארג החיים הכולל.

DSCF3252s

בתוך הכף ומחוצה לה ערוב ססגוני של צמחייה המושכת פרפרים: צוף בפרחים, עלים כבסיס הטלה לביצים וכמזון לזחלים. מלבד ההנאה והנוי שמספקים הפרפרים, הם משמשים כסמן ביולוגי המורה על שינויים החלים במערכות אקולוגיות.
פיגם מצוי למשל, הוא צמח מרפא בעל ריח שנוי במחלוקת מנקודת אפם של בני אנוש, אולם פרפר זנב הסנונית הנאה מוצא בו אכסניה בטוחה לגידול זחליו.
מסתבר, שמרבית הצמחים ממשפחת המצליבים ישמשו פונדקאים ללבנין הכרוב הנפוץ, ובעת מחסור יסתפקו גם בעלי כובע הנזיר. אל דאגה, הזחלים לא יעברו לכרסם עלים בשיחייה הקרובה. אפילו לצמח יבלית מצויה, שנתפס לרוב כ’עשב רע’, יש פרפר שמעדיף אותה: סטירית היבלית, עליו מטילה הנקבה את ביציה.

בגינת כף הרגל גדלים גם צמחים מושכי ציפורים
: מיני בודליה, היביסקוס, לנטנה, המפיחים רוח חיים בגן. להמחשה, נתלו תיבות קינון לחיזוק אוכלוסיית ציפורי השיר.

בגן פרוסים מתקני אנרגיה מתחדשת: שבשבות רוח המציגות את פוטנציאל השימוש באנרגיית הרוח, עץ סולארי העושה שימוש באנרגיית השמש לקירור מים לרווחת המבקרים, צנרת מערכת קירור גיאו-טרמית חפורה מתחת לגינה זו, ניתן לראות את הצינורות המובילים דרך חלון אל בטן האדמה.

Quote

במעשינו היום אנו קובעים את החותם האקולוגי שנשאיר לדורות, ועדיף שנבחר להשאיר עקבות צבעוניים וחופשיים של פרחים ופרפרים…

Quote

כל אלו נושאים מסר חשוב לעתיד: במעשינו היום אנו קובעים את החותם האקולוגי שנשאיר לדורות, ועדיף שנבחר להשאיר עקבות צבעוניים וחופשיים של פרחים ופרפרים…

בעקב כף הרגל נמצאת פינת ישיבה מוצלת המעודדת קיימות: פינה זו מספרת אודות הקיימות ברמת הנדיב ומספקת מידע להתנהלות מקיימת בבית.

הגינה מטופחת באצבעותיהם הירוקות של מתנדבי רמת הנדיב, הלוקחים חלק בגינון.

אולי יעניין אותך גם...

קיימות

גינון מושך פרפרים

המונח טביעת כף הרגל האקולוגית קורם עור וגידים בחלק המערבי של מרכז המבקרים. תא גינון גדול בצורה של כף רגל מונח במרכז המתחם, העקב פונה לצפון, הבוהן וארבע אצבעות, כיחידה אחת – לדרום.

למידע נוסף >>

לגלות את המקום

שביל הנשרים(ירוק)

שביל הנשרים הינו המסלול הארוך והמאתגר מבין שלושת המסלולים בפארק ומתאים למשפחות מיטיבות לכת. השביל עובר דרך צמחייה עשירה. לאורך השביל יש נקודות תצפית נפלאות, מערה פרהיסטורית וכלוב אקלום לעופות דורסים.  
אופי הטיול: מתאים למיטיבי לכת בלבד. המסלול כולל ירידה ממצוק תלול.
צבע סימון: ירוק.
אורך השביל: כארבעה קילומטרים.
משך הטיול: כשעתיים וחצי.
עונה מומלצת: אביב

למידע נוסף >>

איפה אוכלים

לאכול כאן

להשלמת חוויית הביקור ברמת הנדיב אתם מוזמנים ליהנות במטעים, בית קפה-מסעדה המציע שילוב מיוחד של תפריט חלבי כשר, מתחם פיקניק מוצל, או קיוסק.

למידע נוסף >>