waddesdon-aspect-ratio-x

הלורד (ג'ייקוב) רוטשילד (2024 - 1936)

Lord-R-by-Hugh-Palmer-300408-aspect-ratio-x
צילום: Hugh Palmer

הלורד ג’ייקוב רוטשילד נולד בשנת 1936 והיה שייך לזרוע האנגלית של משפחת רוטשילד.

לורד רוטשילד, ירש מבת דודתו דורותי דה רוטשילד לרשת את אחוזת וואדסדון שבאנגליה ואת תפקיד יושב הראש של יד הנדיב – קרן רוטשילד – קרן פילנתרופית המוקדשת ליצירת משאבים לקידומה של ישראל כחברה דמוקרטית נמרצת המחויבת לערכים יהודיים ושוויון הזדמנויות לכל תושביה.

הלורד רוטשילד היה איש של חזון והגשמה. העשייה והפעילות העניפה שהוביל באמצעות יד הנדיב שיקפה את המחוייבות העמוקה שחש כלפי ישראל.

בתפקידו כיושב ראש יד הנדיב, חנך הלורד רוטשילד את בניין בית המשפט העליון בירושלים (שנבנה כולו מכספי הקרן) ויזם את בניית קמפוס רעננה של האוניברסיטה הפתוחה. כמו כן, היה הלורד הכוח המניע מאחורי הקמת הספרייה הלאומית החדשה של ישראל.

ברמת הנדיב, בה טמון הברון רוטשילד, ביקר הלורד פעמים רבות, תוך שהוא מלווה את פעילותה והתפתחותה ומקפיד לסקור את השינויים בגנים ובפארק.

לורד רוטשילד שימש יו”ר יד הנדיב בשנים 1989–2018. בשנת 2018 מונה הלורד רוטשילד לנשיא יד הנדיב ובתו, הגב’ האנה רוטשילד, קיבלה על עצמה את תפקיד יושבת ראש הקרן. היא מהווה דור חמישי לפילנתרופיה של משפחת רוטשילד בישראל.

אולי יעניין אותך גם...

קיימות

גינון מושך פרפרים

המונח טביעת כף הרגל האקולוגית קורם עור וגידים בחלק המערבי של מרכז המבקרים. תא גינון גדול בצורה של כף רגל מונח במרכז המתחם, העקב פונה לצפון, הבוהן וארבע אצבעות, כיחידה אחת – לדרום.

למידע נוסף >>

לגלות את המקום

גן האיריסים

בתוך גני הזיכרון ברמת הנדיב, בין גן הדקלים לגן הוורדים, שוכן גן מעט נסתר אך מיוחד במינו: זהו גן האיריסים, הנמצא בתהליך שדרוג לגן המדגים גינון בצמחי בר מקומיים. קהל המבקרים מוזמן לבוא וליהנות מתצוגה פורחת של צמחים המתהדרים בפרחים גדולים בצבעים מרהיבים.

למידע נוסף >>

איפה אוכלים

לאכול כאן

להשלמת חוויית הביקור ברמת הנדיב אתם מוזמנים ליהנות במטעים, בית קפה-מסעדה המציע שילוב מיוחד של תפריט חלבי כשר, מתחם פיקניק מוצל, או קיוסק.

למידע נוסף >>