P5280845-aspect-ratio-x

מאיר אמשל, מייסד שושלת רוטשילד (1743–1812)

1744

משפחת רוטשילד ידועה בתרומתה החשובה להיסטוריה הכלכלית, הפוליטית והחברתית של מדינות רבות ברחבי העולם. בישראל נקשר השם רוטשילד לנדיב הידוע, הברון אדמונד דה רוטשילד, אשר למעורבותו ולתמיכתו בהתפתחות היישוב העברי המתחדש בארץ אין אח ורע. מייסד שושלת רוטשילד היה מאיר אמשל (1743–1812), סבו של הברון בנימין אדמונד דה רוטשילד. הוא היה סוחר מטבעות מפרנקפורט שהתמחה במטבעות עתיקים ולימים הפך לבנקאי הראשון במשפחה.

מקור השם רוטשילד הוא בשֶלט אדוֹם (רוֹט-שִׁילְד) שהיה קבוע על משקוף בית המשפחה בגטו פרנקפורט באמצע המאה ה-18 ולימים הפך לסִמלה. מאיר אמשל אימץ את השלט כשם משפחתו, ואת סמליו – כמופת לערכיה. צורתו של השלט היא מגן ברונזה ובמרכזו זרוע האוחזת בחמישה חיצים, המסמלים אותו ואת חמשת בניו. בתחתית השלט מופיעות המילים “אחדוּת, חריצות ויושרה”, שהיו ערכי היסוד של בני המשפחה.
חמשת בניו של מאיר אמשל המשיכו בעסקי הבנקאות והמסחר של אביהם בחמש ערים מרכזיות באירופה: אשר הבכור – בפרנקפורט, נתן – בלונדון, סלומון – בווינה, קרל – בנאפולי וג’יימס – בפריז. עבור חמש משפחות אלו המשיך המגן האדום להיות אות ומופת. עבור כל אחד מהן ועבור כולן יחד, חמשת החיצים האחוזים ביד אחת משמשים תזכורת לחזון של אבי המשפחה: כל אחד בנפרד ניתן לשבירה, אך כשהם יחד – הם חזקים; עוצמתם באחדותם.

על שמו של מאיר אמשל נקרא כפר הנוער “מאיר שפיה” בדרום הכרמל.

אולי יעניין אותך גם...

קיימות

גינון בר קיימא ברמת הנדיב

גינון בר-קיימא מוגדר כגינון המתחשב בצורכי הדור הנוכחי בלי לפגוע בצורכי הדורות הבאים. הוא כולל תכנון גן המתחשב ברכיבים הקיימים באתר

למידע נוסף >>

לגלות את המקום

גן הדקלים

בגן הדקלים של רמת הנדיב נמצא אוסף של מכובד של מיני דקלים ודמויי דקלים. רובם המכריע הם צמחי תרבות, מתוכם רק התמר גדל בארץ.

למידע נוסף >>

איפה אוכלים

לאכול כאן

להשלמת חוויית הביקור ברמת הנדיב אתם מוזמנים ליהנות במטעים, בית קפה-מסעדה המציע שילוב מיוחד של תפריט חלבי כשר, מתחם פיקניק מוצל, או קיוסק.

למידע נוסף >>