20190315_105201-e1613484720916-aspect-ratio-x

אירועים קהילתיים

אחת המטרות הברורות של השותפות הייתה לייצר תפיסה אזורית: לא עוד עבודה של כל יישוב במסגרת גבולותיו המוניציפליים, הן ברמה הרשותית והן בזו הקהילתית. לאורך שנות הפעילות נערכו אירועים שקיבצו מגוון קהילות מיישובים שונים ועודדו יצירת שיתופי פעולה מרחביים.

הליכות ג'יין-צילום לימור רוטיץ
הליכות ג'יין
  • קהילה מארחת – אירוע בו קהילה אחת מארחת את האחרות אצלה “בבית”. במסגרת האירועים הקהילה המארחת פתחה את שעריה והציעה לתושבי המרחב מגוון של פעילויות פרי יוזמת התושבים. התקיימו שני אירועים – אחד בג’סר א־זרקא והשני בזכרון יעקב.
  • “מתחופפים” – אירוע מרחבי שנועד להגביר את המודעות לנושאים הקשורים לשמירה על המרחב החופי והים. האירוע הציע לתושבי האזור שלל פעילויות הקשורות בחוף הים ומפגש מהנה ובלתי אמצעי של אחד עם השני: הרצאות, סיורים, פעילויות משפחתיות והכרות עם עשייה קהילתית בתחום.
  • פסטיבל תנינים – נחל תנינים עובר לאורך כל שטחה של השותפות: מהמעלה ביישובי אלונה ועד השפך בג’סר א־זרקא. הפסטיבל כלל פעילויות של הקהילה למען הקהילה: תושבים הוזמנו להציע פעילויות עם זיקה לנחל או כאלו שהתקיימו ממש על גדותיו, והזמינו את שכניהם להשתתף בהן.
  • הליכות ג’יין – אירוע שנתי שבמהלכו מתקיימות הליכות מודרכות המאפשרות להכיר וללמוד את הסביבה שבה אנו חיים. את ההליכות מובילים תושבים מתנדבים, ללא תשלום, במגוון נושאים: ההיסטוריה של המושבות, גינות וגננות, קהילה, טבע, אומנות, בריאות ועוד.
  • גינות פתוחות – אירוע ראשון מסוגו בישראל שהפך למסורת והפורמט שלו אף הועתק לשכנה פרדס חנה. סוף שבוע שבו בעלי גינות פותחים את הגינה שלהם, וכולם מוזמנים להגיע: להציץ, להתעניין, לפגוש אנשים מקסימים שאוהבים את הגינה שלהם, לשמוע חוויות וסיפורים שקשורים לגינה, ליהנות מהכנסת אורחים, להרחיב את הלב ולקבל השראה!
תגיות: קיימות

אולי יעניין אותך גם...

קיימות

הקמת השותפות לקיימות אזורית

בשנת 2015 ייסדה רמת הנדיב את “השותפות לקיימות אזורית” במטרה לשלב כוחות למען שיפור איכות החיים באזור. חמש רשויות שכנות, חברו אל רמת הנדיב כדי להתמודד יחד עם אתגרי השמירה על מרקמו הייחודי של המרחב הסובב את בקעת הנדיב ואת נחל תנינים.

למידע נוסף >>

לגלות את המקום

מערת הקבר

שעריה של רמת הנדיב נפתחו לראשונה באביב 1954, ביום בו הובאו הברון אדמונד דה רוטשילד ורעייתו אדלאייד למנוחת עולמים במערת הקבר אשר בלב הגנים.

למידע נוסף >>

איפה אוכלים

לאכול כאן

להשלמת חוויית הביקור ברמת הנדיב אתם מוזמנים ליהנות במטעים, בית קפה-מסעדה המציע שילוב מיוחד של תפריט חלבי כשר, מתחם פיקניק מוצל, או קיוסק.

למידע נוסף >>