1860

 ראשית הסיוע של משפחת רוטשילד ליישוב העברי

זה עובר בגֵנים או בחינוך? כך או כך, הנדיבות של משפחת רוטשילד עברה מדור לדור. כבר בשנת 1854, כשהברון היה בגיל תשע, החל אביו, יעקב-ג’יימס, לסייע ליישוב העברי בארץ. בעיצומו של משבר כלכלי חמור בירושלים שלח האב את ד”ר אלברט כהן, איש אמונו, מחנך ילדיו ומנהל מפעלי הצדקה שלו, לירושלים כדי לסייע לקהילה היהודית בעיר בהתנהלות עצמאית. ד”ר כהן הקים את בית החולים הראשון בעיר, שנקרא על שם מאיר רוטשילד, וסמוך אליו הקים בית ספר לבנות, שמאוחר יותר קיבל תמיכה מליונל רוטשילד מאנגליה ונקרא על שם בתו המנוחה אוולינה דה רוטשילד. לצד הלימודים העיוניים ולימודי היהדות רכשו בו התלמידות גם את מקצוע התפירה. נוסף על כך הוקם בית ספר למלאכה עבור בנים, שמלבד המקצוע נלמדו בו תורה, חשבון וכתב עברי. ד”ר כהן ייסד גם קרנות מיוחדות שהעניקו כספים ליולדות וארוחות חינם בבית תמחוי. כמו כן הקים גמ”ח לסוחרים ולבעלי מלאכה. אלפונס, בנו של יעקב-ג’יימס דה רוטשילד, סייע להקמת בית הכנסת הנודע “החורבה”, אשר כונה “בית יעקב”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם...

קיימות

גינון מושך פרפרים

המונח טביעת כף הרגל האקולוגית קורם עור וגידים בחלק המערבי של מרכז המבקרים. תא גינון גדול בצורה של כף רגל מונח במרכז המתחם, העקב פונה לצפון, הבוהן וארבע אצבעות, כיחידה אחת – לדרום.

למידע נוסף >>

לגלות את המקום

מערת הקבר

שעריה של רמת הנדיב נפתחו לראשונה באביב 1954, ביום בו הובאו הברון אדמונד דה רוטשילד ורעייתו אדלאייד למנוחת עולמים במערת הקבר אשר בלב הגנים.

למידע נוסף >>

איפה אוכלים

לאכול כאן

להשלמת חוויית הביקור ברמת הנדיב אתם מוזמנים ליהנות במטעים, בית קפה-מסעדה המציע שילוב מיוחד של תפריט חלבי כשר, מתחם פיקניק מוצל, או קיוסק.

למידע נוסף >>