1924

ייסוד חברת פיק”א וייבוש ביצות הכבארה

עם התבססות השלטון הבריטי בארץ הבין הברון שיש צורך לדאוג, נוסף על הקמת יישובים, לפיתוחם. בשנת 1924 הוא הקים את חברת פיק”א ומינה את בנו ג’יימס דה רוטשילד, שהוכיח את כישוריו ואת אהבתו לארץ, לנשיאה הראשון.
חברת פיק”א עסקה בפיתוח תשתיות, אמצעי ייצור, חקלאות ותעשייה, מתוך הבנה שהחדרת טכנולוגיות חדישות מאפשרת פיתוח תעשייתי תוך ניצול משאבים מקומיים והפחתת התלות במשאבי חוץ. כבר בראשית שנות ה-20 נתנה החברה אשראי ליזמים ולתעשיות. בודדים וקבוצות המעוניינים להשקיע בארץ ולפַתחה, קיבלו ליווי והלוואות נטולות רווח או ריבית.
מפעלה הראשון של פיק”א היה ייבוש ביצות הכבארה למרגלות דרום הכרמל, זאת לאחר שקיבלה מממשלת אנגליה זיכיון על השטח. זה היה מיזם ענק ומשמעותי שארך יותר מעשר שנים. ייבוש הביצות סייע למאבק במגפת המלריה והשביח את הקרקע – שעד אז הייתה כאבן שאין לה הופכין – לעיבוד חקלאי. פיק”א ייסדה כ-50 יישובים וסייעה להם.

אולי יעניין אותך גם...

קיימות

אדם. קהילה. סביבה.

פעילות ענפה מתקיימת ברמת הנדיב סביב האדם וחיבורו לטבע ולסביבה.
הדבר בא לידי ביטוי, בין השאר, בגינון, בחינוך לקיימות של הדור הצעירו ואירועים המתחשבים בסביבה ותורמים לרווחה ובריאות הקהל.

למידע נוסף >>

לגלות את המקום

גן הוורדים

אם תצעדו בשביל הפונה לחלקו הצפון מזרחי של הגן, הצופה לכיוון זכרון יעקב, יקדם את פניכם גן וורדים פורח שופע ניחוחות וצבעים.
גן זה מעוצב בסגנון צרפתי: זנים שונים של וורדים, שתולים בצורה סימטרית,

למידע נוסף >>

איפה אוכלים

לאכול כאן

להשלמת חוויית הביקור ברמת הנדיב אתם מוזמנים ליהנות במטעים, בית קפה-מסעדה המציע שילוב מיוחד של תפריט חלבי כשר, מתחם פיקניק מוצל, או קיוסק.

למידע נוסף >>