1892

המִזגגה

בעקבות הקמת היקבים מחליט הברון להקים בית חרושת לבקבוקי זכוכית. את תהליך ההקמה והניהול הוא מפקיד בידי הכימאי ד”ר מאיר דיזנגוף, ושולח אותו להשתלם בתחום תעשיית הזכוכית בצרפת ובאנגליה. עם שובו ארצה החליט דיזנגוף, בעצתו של הברון, כי המפעל יוקם בחולות טנטורה בשל חומרי הגלם המצויים במקום, שיווק המוצרים מהנמל העתידי שיוקם במפרץ דור והקִרבה לזכרון יעקב ולפקידיה. למפעל גויסו כ-30 פועלים יהודים ובעלי מקצוע שהובאו מחו”ל, והוקמה עבורם שכונת מגורים סמוך למפעל. בשנת 1893 כבר יוצרו במפעל כ-20,000 בקבוקים ומוצרי לוואי (כוסות, צלחות ועוד). לאחר כשנתיים, בעיקר עקב מחלת הקדחת, נתגלעו קשיים ארגוניים והמפעל נסגר. בשנת 1980 שיקמו חברי קיבוץ נחשולים את המבנה, ועם השנים הפך המקום למוזיאון שבו מוצגות בין היתר תערוכות של אומני זכוכית מהארץ ומהעולם.

אולי יעניין אותך גם...

קיימות

הקמת השותפות לקיימות אזורית

בשנת 2015 ייסדה רמת הנדיב את “השותפות לקיימות אזורית” במטרה לשלב כוחות למען שיפור איכות החיים באזור. חמש רשויות שכנות, חברו אל רמת הנדיב כדי להתמודד יחד עם אתגרי השמירה על מרקמו הייחודי של המרחב הסובב את בקעת הנדיב ואת נחל תנינים.

למידע נוסף >>

לגלות את המקום

שביל הנשרים(ירוק)

שביל הנשרים הינו המסלול הארוך והמאתגר מבין שלושת המסלולים בפארק ומתאים למשפחות מיטיבות לכת. השביל עובר דרך צמחייה עשירה. לאורך השביל יש נקודות תצפית נפלאות, מערה פרהיסטורית וכלוב אקלום לעופות דורסים.  
אופי הטיול: מתאים למיטיבי לכת בלבד. המסלול כולל ירידה ממצוק תלול.
צבע סימון: ירוק.
אורך השביל: כארבעה קילומטרים.
משך הטיול: כשעתיים וחצי.
עונה מומלצת: אביב

למידע נוסף >>

איפה אוכלים

לאכול כאן

להשלמת חוויית הביקור ברמת הנדיב אתם מוזמנים ליהנות במטעים, בית קפה-מסעדה המציע שילוב מיוחד של תפריט חלבי כשר, מתחם פיקניק מוצל, או קיוסק.

למידע נוסף >>