drone1-aspect-ratio-x

המרחב הנדיב כמרחב בר קיימא

ד”ר אדר’ דלית שך-פינסלי, פרופסור אדר’ שמאי אסיף, ד”ר דניאל אורנשטיין

המטרה שעמדה בבסיס המחקר הייתה לפתח עבור המרחב הסובב את רמת הנדיב מודל מקיים חדש ומותאם ולהפעילו הלכה למעשה. הכוונה הינה לפתח תהליך חברתי-כלכלי-סביבתי בר קיימה, בו שותפים בעלי העניין החיים, מעורבים ופועלים במרחב, ולשלב את רמת הנדיב כחלק ממרקם החיים וסביבת החיים של מרחב זה.

drone2

בשלב א’ של המחקר המוצג בזאת נבחנו מודלים שונים לפיתוח אזורים בני קיימה שיושמו בעולם או בארץ ואת מידת התאמתם למרחב הנדיב. במקביל בחן המחקר כיצד תופסים התושבים ובעלי העניין את המרחב ואת מקומה של רמת הנדיב בתוכו. בדרך זו ומתוך הסקרים והראיונות ייבדקו אפשרויות שונות להגדרת תחומי המרחב והיבטים שונים הקשורים לקביעת גבולות למרחב .

בנוסף, נבחנה בשלב זה של המחקר רמת הקונצנזוס לגבי התאמתה ויכולתה של רמת הנדיב לשמש כגוף מתאם בין בעלי העניין במרחב וכזה המניע את המהלך לקידומו

כמרחב בר קיימא. זאת לאור פעילותה הענפה ורבת השנים של רמת הנדיב לשימור ולתיעוד המרחב ולסיפור סיפורו החברתי, הכלכלי והסביבתי, ולאור מטרת המחקר השואפת לביסוסו של המרחב הנדיב כולו כמרחב בר-קיימה.

אולי יעניין אותך גם...

קיימות

אדם. קהילה. סביבה.

פעילות ענפה מתקיימת ברמת הנדיב סביב האדם וחיבורו לטבע ולסביבה.
הדבר בא לידי ביטוי, בין השאר, בגינון, בחינוך לקיימות של הדור הצעירו ואירועים המתחשבים בסביבה ותורמים לרווחה ובריאות הקהל.

למידע נוסף >>

לגלות את המקום

טיול בגנים

גני הזיכרון המרהיבים והמטופחים משתרעים על פני 70 דונם. במרכזם נמצאת מערת הקבר של הברון רוטשילד ושל אשתו עדה (אדלאייד), וסביבה שתולים גן הוורדים, גן האיריסים, גן הדקלים, גן הריחות וגן המפלים. לכל אחד מהגנים הללו יופי ייחודי המזמין את המבקר לחוויה של שלווה ופליאה.

למידע נוסף >>

איפה אוכלים

לאכול כאן

להשלמת חוויית הביקור ברמת הנדיב אתם מוזמנים ליהנות במטעים, בית קפה-מסעדה המציע שילוב מיוחד של תפריט חלבי כשר, מתחם פיקניק מוצל, או קיוסק.

למידע נוסף >>