-למידה-במרחבים-טבעיים1-scaled-aspect-ratio-x

פיתוח מקצועי למורות ולגננות

תחום החינוך ברמת הנדיב רואה באוכלוסיית המורות והגננות קהל יעד חשוב ומרכזי בפעילותו. אלו מהווים מקור ידע, השראה וסמכות עבור ילדים ובני נוער בבתי ספר, והם משמשים כסוכני שינוי והשפעה מרכזיים בחברה הישראלית. רמת הנדיב מקיימת מדי שנה מספר השתלמויות לפיתוח מקצועי למורות ולגננות, במגוון נושאים: למידה חוץ כיתתית, חקר אקולוגי בשדה, קיימות ועוד. משך ההשתלמויות בין 30-60 שעות אקדמאיות, והן מוכרות לגמול. פיתוח ההשתלמויות נעשה בשילוב הפיקוח על הוראת מדע וטכנולוגיה במחוז חיפה ומרכז פסג”ה חדרה.

השתלמות גננות

תחומי תוכן לפיתוח מקצועי ברמת הנדיב

השנה צפויות להתקיים ברמת הנדיב 3 השתלמויות מוכרות לגמול לצוותי חינוך:

אני. אדמה. אהבה – כלים וגישות חינוכיות שבטיות הנובעות מחיבור לטבע, בעולם של בינה מלאכותית:
באחת מהשפות הקדומות של העולם השבטי, המילים “אני”, “אהבה” ו”אדמה” הן אותה מילה. התרבויות השבטיות למדו את הטבע והאדמה ובנו עולם שיש בו בסיס לחיבור, לשגשוג, ולחינוך שרואה ילדים, ואנשים, בטוב. העולם המודרני, על כל יתרונותיו, אוחז בתוכו גם ניתוק עמוק מהאדמה ומהקצב הטבעי שביחד מעודדים חוסן ואכפתיות רחבה. בהשתלמות חדשנית ומבוססת ידע קדום, נכיר כלים וגישות בהשראת העולם השבטי, ונפתח ערוצים חדשים של תקשורת וחיבור. ההשתלמות תכלול טקסים, סיפורים שמאניים, וכלים שניתן לתרגל בכל מסגרת חינוכית ובכל גיל.

מרצה: רוהאן פלאות
היקף: 30 שעות; מיקום: רמת הנדיב; ימי שלישי, 16:00-18:30. מפגש פתיחה: 28/11/23

ההשתלמות פתוחה לכלל צוותי החינוך, בכל הגילאים ובכל תחומי הדעת.

סיכום במילה1

“בחוץ לומדים אחרת” – מבוא ללמידה חוץ כיתתית למורי ומורות מדע וטכנולוגיה ביסודי
המרחב בחוץ זמין לכולם ויכול לשמש זירה ללמידה חווייתית-התנסותית, וכמרחב לפיתוח מיומנויות, כישורים חברתיים ורגשיים וחיזוק הביטחון העצמי. בתכנית פיתוח מקצועי זו נעודד את המורים ללמוד בחוץ עם תלמידיהם, ולהרחיב את ארגז הכלים העומד לרשותם לשם כך. בהשתלמות נקיים שלוש סדנאות מבוא קצרות – לבוטניקה, לפרוקי רגליים ולציפורים – נכיר פדגוגיות וטכנולוגיות לשימוש בשדה החינוכי ונפתח ביחד רעיונות יישומיים נוספים.

מרצים: רעיה רודיך, ד”ר נירית אסף, צהלה ברוש
היקף: 30 שעות; מיקום: רמת הנדיב; ימי שלישי, 15:30-18:00.
מפגש פתיחה: 21/11/23

ההשתלמות מיועדת למורי ומורות מדע וטכנולוגיה ביסודי

WhatsApp Image 2022-07-21 at 11.57.06

“החוצה!” – פרויקטים במרחב החוץ כיתתי למורי מדעים וטכנולוגיה בחט”ב

חלק מרכזי מתכנית הלימודים של תחום המדעים והטכנולוגיה עוסק בפרויקטים של התלמידים, המשלבים מיומנויות, ידע וערכים. מרבית הפרויקטים מתקיימים במרחב החוץ כיתתי, ומשלבים תהליכי התבוננות וחקר, בסוגיות של אקולוגיה, קיימות ושינויי אקלים. בהשתלמות זו ניחשף לחלק מהפרויקטים הללו, באמצעות מפגשים עם מומחי תוכן שונים, ונזמין את המורים לשלב את הפרויקטים בעבודתם בשנה הקרובה.

מרצים: רעיה רודיך, ד”ר אדיב גל ועוד.
היקף: 30 שעות; מיקום: רמת הנדיב; ימי שני, 15:30-18:00. מפגש פתיחה: 6/11/23

ההשתלמות מיועדת למורי ומורות מדע וטכנולוגיה בחטיבות הביניים

אולי יעניין אותך גם...

קיימות

הקמת השותפות לקיימות אזורית

בשנת 2015 ייסדה רמת הנדיב את “השותפות לקיימות אזורית” במטרה לשלב כוחות למען שיפור איכות החיים באזור. חמש רשויות שכנות, חברו אל רמת הנדיב כדי להתמודד יחד עם אתגרי השמירה על מרקמו הייחודי של המרחב הסובב את בקעת הנדיב ואת נחל תנינים.

למידע נוסף >>

לגלות את המקום

גן המפלים

בחלק המערבי של גני הזיכרון, סמוך למערת הקבר של הברון רוטשילד ורעייתו, נמצא גן המפלים. המבנה של הגן ומיקומו מעניקים לו אווירה קסומה ומיוחדת במינה.

למידע נוסף >>

איפה אוכלים

לאכול כאן

להשלמת חוויית הביקור ברמת הנדיב אתם מוזמנים ליהנות במטעים, בית קפה-מסעדה המציע שילוב מיוחד של תפריט חלבי כשר, מתחם פיקניק מוצל, או קיוסק.

למידע נוסף >>