04-11-20120742-aspect-ratio-x

התייעלות אנרגטית

צמצום צריכת החשמל באתר תוך חיסכון והגברת הנצילות במערכות צורכות האנרגיה

YH3A9573-aspect-ratio-x

צריכת חשמל בארגון מייצרת פליטות ישירות של גזי החממה, ולכן ישנה חשיבות לבצע פעולות יזומות להקטנת טביעת הרגל אקולוגית בתחום האנרגיה.

להלן פירוט פעולות החיסכון וההתייעלות  הננקטות ברמת הנדיב:
תאורה – את מרכז המבקרים אנו מאירים באור יום בזכות תכנון מיוחד של גג המבנה. האור חודר מבעד לזכוכית שהותקנה במרווח, בין שיפועי הגג, לאורכו של מרכז המבקרים. לפי אותו עיקרון של שימוש באור טבעי התקנו light-Sky במשרדים ששופצו לאחרונה. בשאר המשרדים ובמתחם קבר הברון הותקנה תאורת לד חסכנית בחשמל. נוסף על כך, התקנו מאווררים סולריים במחסנים ופנסים סולריים לתאורת חוץ בלילה. הפנסים הותקנו באתר סביב מרכז המבקרים, בגן המשחקים, בגן טביעת הרגל, באתר הפיקניק, באזורי החניה ובהיקף האזור התפעולי של רמת הנדיב.

גלאי תנועה – בכיתות ובאודיטוריום הותקנו גלאי תנועה. כשאין תנועה של אנשים מעל לשעה, המערכת מכבה את התאורה, את המקרן ואת המזגנים אם שכחו לכבותם.

פאנלים סולריים – על גבי כמה גגות התקנו פאנלים סולריים לייצור חשמל. לפי ההסדר הקיים בישראל, החשמל שמיוצר בפאנלים הללו מועבר לחברת חשמל שמצידה מזכה אותנו בהתאם. בפאנלים אלו אנו מייצרים כ-14,000 קו”ש חשמל בשנה.

משאבות מים – בגן הוורדים ובגן המפלים פועלות מזרקות המופעלות בעזרת משאבות. כדי למנוע בזבוז חשמל הסדרנו את פעילות המשאבות בעזרת שעון שבת, כך שיפעלו רק בשעות שבהן פתוח הגן למבקרים.

מקררים ומקפיאים – במסעדה הותקנה מערכת ניטור טמפרטורה למקררים ולמקפיאים הנמצאים בחדרי הקירור ובחדרי האוכל. מערכת זו כוללת חיישנים השולחים התרעה כאשר הטמפרטורה נעה אל מחוץ לטווח של 0–18 מעלות צלזיוס. ההתרעה מאפשרת הגעה ותיקון מידיים, וכך מצד אחד נמנע בזבוז חשמל כאשר הטמפרטורה נמוכה מדי ומצד אחר נמנעת השלכת אוכל כאשר היא גבוהה מדי.

מיזוג אוויר – כדי לחסוך בחשמל בחרנו להתקין במרכז המבקרים מערכת גאותרמית חדשנית לקירור האוויר במבנה. זוהי מערכת המבוססת על העובדה שטמפרטורת הקרקע בעומק 2 מ’ ויותר נותרת קבועה ועומדת על  21.7 מעלות צלזיוס, ולכן מים חמימים המוזרמים לעומק הקרקע מתקררים בכ-5 מעלות ואילו מים קרים המוזרמים אל עומק הקרקע מתחממים. מערכת משוכללת זו כוללת שתי מערכות מים נפרדות וסגורות, הנפגשות ביחידה הנקראת צ’ילר (מחלף חום). “מערכת A” ,נושאת באמצעות המים את החום מחללי מרכז המבקרים אל הצ’ילר וחוזרת עם מים קרירים. “מערכת B” נושאת את החום באמצעות המים מהצ’ילר אל בטן האדמה וחוזרת עם מים קרירים. מערכת A כוללת 30 פירים בקוטר של 15 ס”מ ובעומק 40 מ’ בקרקע מתחת לגן טביעת הרגל. בכל פיר מותקן צינור מים המגיע עד לתחתיתו, מתעקל וחוזר למעלה. מים הנושאים חום מהמבנה מעבירים את החום אל האדמה ומגיעים אל פני הקרקע לאחר שהתקררו בכ- 5 מעלות צלזיוס. כל צינורות המים מתאחדים לצינור אחד המוביל חזרה אל הצ’ילר, הנמצא בחדר מכונות במרכז המבקרים. בתוך הצ’ילר הגיאותרמי, שיכול להפיק 20 טון קירור, מקררים המים גז בעיבוי. כאן נכנסת לפעולה מערכת המים B .

הגז הקר מקרר את המים הזורמים בצינור לכל אורכו של מרכז המבקרים. בכל חלק של המרכז מותקנת יחידה לטיפול אוויר – “י.ט.א”. ביחידות ה-י.ט.א המים המקוררים עוברים דרך רדיאטורים ומקררים את האוויר. בהמשך מתחממים המים, זורמים חזרה אל הצ’ילר וחוזר חלילה. בימים חמים וכשיש פעילות בכמה חללים במרכז המבקרים, מגובה המערכת הגיאותרמית במערכת מיזוג אוויר רגילה שבכוחה להפיק 60 טון קירור. ברמת הנדיב משמשת המערכת הגיאותרמית לקירור בלבד, בעוד שבארצות קרות היא משמשת גם לחימום.

אולי יעניין אותך גם...

קיימות

אדם. קהילה. סביבה.

פעילות ענפה מתקיימת ברמת הנדיב סביב האדם וחיבורו לטבע ולסביבה.
הדבר בא לידי ביטוי, בין השאר, בגינון, בחינוך לקיימות של הדור הצעירו ואירועים המתחשבים בסביבה ותורמים לרווחה ובריאות הקהל.

למידע נוסף >>

לגלות את המקום

גן הדקלים

בגן הדקלים של רמת הנדיב נמצא אוסף של מכובד של מיני דקלים ודמויי דקלים. רובם המכריע הם צמחי תרבות, מתוכם רק התמר גדל בארץ.

למידע נוסף >>

איפה אוכלים

לאכול כאן

להשלמת חוויית הביקור ברמת הנדיב אתם מוזמנים ליהנות במטעים, בית קפה-מסעדה המציע שילוב מיוחד של תפריט חלבי כשר, מתחם פיקניק מוצל, או קיוסק.

למידע נוסף >>