IMG_1770-aspect-ratio-x

מרכז המבקרים

מרכז המבקרים החדש של רמת הנדיב, אשר נפתח באביב 2008, תוכנן ע”י משרד האדריכלים עדה כרמי מלמד ושות’. המרכז תוכנן כך שפגיעתו בסביבה תהיה קטנה ככל שניתן (ראו בפרק הבנייה הירוקה). שני צירים מרכזיים עוברים במבנה:
ציר אורך נופי, המקשר בין פארק הטבע לגנים – ציר הדרגתי ונינוח אשר מקל על המעבר מחיי היומיום, הרעש וההמולה, אל השקט, ההוד והקסם השורים במקום. ציר רוחב, החובק את רחבת המבואה לגנים, ויוצר חצר פנימית ושלווה המקדמת את פני המבקרים בגנים.

IMG_4675

מרכז המבקרים נבנה כתל ירוק שאדמה וצמחייה מכסים אותו. בתוך התל אולם התכנסות, שבו ניתן לצפות בסרט על אודות רמת הנדיב, גלריה ובה תערוכה מתחלפת בנושאים הנוגעים למקום, אולם הרצאות, מרכז חינוך, מזנון ומסעדה. האור היה השחקן הראשי בתכנון האדריכלי, כך שהמעבר לאורכו של התל יהיה גם מעבר בדרך של אור.

שלושה מעברים צרים מקשרים בין צדיו הקוטביים של התל. בתווך, במקום המפגש בין שני הצירים, נמצאת הגלריה המאפשרת הצצה לתחומיה השונים של רמת הנדיב.

ברחבת המבואה לגנים בריכת מים מוארכת. בקצה ניתן להבחין בתבליט אבן, אחד מפסליהם המקוריים של גני הזיכרון, אשר פוסלו בידיהם של רודה וישראל טראוב ז”ל. התבליט מסמל את ארבעת היסודות בטבע והוא מרמז בסגנונו על צפונות הגנים.

אולי יעניין אותך גם...

קיימות

גינון בר קיימא ברמת הנדיב

גינון בר-קיימא מוגדר כגינון המתחשב בצורכי הדור הנוכחי בלי לפגוע בצורכי הדורות הבאים. הוא כולל תכנון גן המתחשב ברכיבים הקיימים באתר

למידע נוסף >>

לגלות את המקום

גן המפלים

בחלק המערבי של גני הזיכרון, סמוך למערת הקבר של הברון רוטשילד ורעייתו, נמצא גן המפלים. המבנה של הגן ומיקומו מעניקים לו אווירה קסומה ומיוחדת במינה.

למידע נוסף >>

איפה אוכלים

לאכול כאן

להשלמת חוויית הביקור ברמת הנדיב אתם מוזמנים ליהנות במטעים, בית קפה-מסעדה המציע שילוב מיוחד של תפריט חלבי כשר, מתחם פיקניק מוצל, או קיוסק.

למידע נוסף >>