WhatsApp-Image-2019-03-13-at-12.02.58-1-aspect-ratio-x

סדנה סביבתית

הסדנה הסביבתית ברמת הנדיב פותחה בשיתוף מפמ”ר לימודי סביבה, עוסקת בהשפעות אדם על מערכות טבעיות, משווה בין בתי גידול שאחד מהם מושפע יותר מפעילות אדם (לדוגמה חורש וחורשה) ומותאמת לתלמידי כיתות י’- י”ב הלומדים לימודי סביבה ברמה מוגברת. הסדנה הסביבתית ברמת הנדיב עוסקת בהשפעות אדם על מערכות טבעיות, תוך דגש על חשיבות שירותי מערכת כמו ייצור חמצן, האבקה, פירוק חומר אורגני וחלחול מים, לאדם. במסגרת הסדנה מודגשת חשיבות השמירה על המגוון הביולוגי לאדם. הסדנה פותחה בשילוב מפמ”ר לימודי סביבה ומותאמת לדרישות סדנה סביבתית בלימודי סביבה ברמה של 5 יחידות.

-סדנה-סביבתית1-aspect-ratio-x

במהלך הסדנה יתמודדו התלמידים עם דילמות אקולוגיות, כגון: כמה להתערב בטבע? איך להקטין סכנת שריפות? איך לשמור על מינים נדירים? מה לעשות עם מינים פולשים ומינים מתפרצים? ויכירו כלים ממשקיים כמו רעיית עיזים ורעיית פרות העוזרים לשמירת הטבע ברמת הנדיב.

תחומי תוכן ודגשים לימודיים במהלך הסדנה

במהלך הסדנה ישוו התלמידים בין שני בתי גידול שבאחד מהם בולטת השפעת האדם. הסדנה כוללת התבוננות, צילום ותיעוד של בתי הגידול הנבדקים, מדידה של גורמים ביוטיים וא-ביוטיים תוך שימוש בכלי מדידה ושיטות מדידה מקובלים במחקר בשדה, הכרת יחסי גומלין בין אורגניזמים בבתי הגידול, זיהוי ודיון בהשפעות האדם על השטח הנבדק.

WhatsApp-Image-2019-03-13-at-12.02.58-2-aspect-ratio-x

נושאים לדוגמה:

  • חורש חורשה– השפעת נטיעת חורשת אורנים על מגוון המינים
  • שפע ועושר מאביקים – השוואה בין בית גידול מושקה לבית גידול ללא השקיה
  • חורש עם רעיית עיזים לעומת חורש ללא רעיית עיזים– שימוש בעיזים ככלי ממשקי למניעת שריפות ובוחן את השפעת העיזים על בית הגידול
  • עין צור: מקווה מים עם תשתית בוץ לעומת מקווה מים עם תשתית בטון– השפעת שינוי התשתית הטבעית על מאפיינים ביוטיים וא-ביוטיים בבית גידול של מים מתוקים

במהלך הסיור יאספו התלמידים נתונים בדפי עבודה שפותחו בשיתוף מפמ”ר לימודי סביבה והותאמו במיוחד לדרישות הסדנה הסביבתית.

הדרכה
צוות מדריכים מקצועי ומיומן ינחה את התלמידים לאורך הסיור.

עונה מומלצת
סדנאות סביבתיות מתקיימות ברמת הנדיב בכל עונות השנה. אך מומלצות במיוחד בין אוקטובר למאי

לקראת סיור

  • קבוצת הדרכה מונה עד 25 תלמידים. כל קבוצת הדרכה תלווה ע”י מורה מבית הספר
  • הסיור ברמת הנדיב מחייב תיאום בטחוני כנדרש בחוזר מנכ”ל. התיאום והליווי הנדרש באחריות ביה”ס
  • התלמידים יגיעו לסיור אחרי הכנה בכתה. במסגרת ההכנה יודגשו הצדדים הלימודיים של הסיור המשלבים הקשבה ועבודה עצמאית. מומלץ להשתמש כהכנה לסיור באתר רמת הנדיב, בקישורים המופיעים בהמשך.
  • התלמידים יגיעו מצוידים בכלי כתיבה, ומצע / קלסר קשיח מותאם לכתיבה בשדה
  • התלמידים יגיעו מצוידים ליום סיור בשטח: נעליים סגורות, מכנסיים ארוכים, מים, כובע, תכשיר הגנה נגד שמש, תכשיר הגנה נגד עקיצות יתושים.

ליצירת קשר לתיאום סיור >>

אולי יעניין אותך גם...

קיימות

הקמת השותפות לקיימות אזורית

בשנת 2015 ייסדה רמת הנדיב את “השותפות לקיימות אזורית” במטרה לשלב כוחות למען שיפור איכות החיים באזור. חמש רשויות שכנות, חברו אל רמת הנדיב כדי להתמודד יחד עם אתגרי השמירה על מרקמו הייחודי של המרחב הסובב את בקעת הנדיב ואת נחל תנינים.

למידע נוסף >>

לגלות את המקום

מערת הקבר

שעריה של רמת הנדיב נפתחו לראשונה באביב 1954, ביום בו הובאו הברון אדמונד דה רוטשילד ורעייתו אדלאייד למנוחת עולמים במערת הקבר אשר בלב הגנים.

למידע נוסף >>

איפה אוכלים

לאכול כאן

להשלמת חוויית הביקור ברמת הנדיב אתם מוזמנים ליהנות במטעים, בית קפה-מסעדה המציע שילוב מיוחד של תפריט חלבי כשר, מתחם פיקניק מוצל, או קיוסק.

למידע נוסף >>