WhatsApp Image 2019-03-27 at 12.45.17

כשהעולם עמד מלֶכת

בשנת 2020 התמודד העולם כולו עם נגיף הקורונה. לראשונה בתולדות רמת הנדיב נסגרו שערי המקום לרכבים בפני מבקרים למשך חודש שלם (מרץ), אך לצד זה רמת הנדיב המשיכה לשמש מפלט לתושבים הקרובים בימי הסגר, שלוו במתח ובחוסר ודאות, והזמינה – בהתאם להגבלות – ליהנות מטבע ומנוף יפה ומרגיע.

כשטח טבעי פתוח היוותה רמת הנדיב עוגן שמשך אליו תושבים רבים ברגע שהוכרזו הסגרים. אנשים שהיו סגורים בביתם, חיפשו את פיסת הטבע הקרובה והגיעו אלינו לביקורים יומיים. עומס מבקרים נרשם במהלך היום בכל הכניסות הרגליות לפארק הטבע, ולפי הספירה האוטומטית בשערי הכניסה, מספרם היה כמעט כפול מבכל שנה רגילה.

102RH_Yadid_AUG20_0595

חיות הבר, שספק אם ידעו שבחוץ “משתוללת מגפה”, המשיכו לנהל את שגרת חייהן, ואנשי פארק הטבע המשיכו לדאוג לצורכיהן גם בזמני הסגר.

שיעור טבע

בתקופת הקורונה התעצם הערך של יציאה מהכיתה ועקב כך עלה ערכה של התוכנית “לומדים בטבע”, שהושקה ברמת הנדיב עוד לפני התקופה.

אירועים, סדנאות והרצאות המשיכו להתקיים בפורמטים משתנים בהתאם למצב המגפה וכפוף להנחיות. כך למשל התקיימו קונצרטים שאפשרו ליהנות מתרבות באוויר הפתוח בימים שבהם כל האולמות היו סגורים. הרצאות בתחומי טבע קיימות וסביבה נערכו בזום, ונערכו סדנאות אומנות עם אומני האזור כדי לחזק את הכלכלה המקומית בתקופה המאתגרת.

ואי־אפשר בלי מחקר 🙂

בתקופה זו נולד מחקר חדש על העצמתה של חוויית הטבע בקרב המבקרים ברמת הנדיב. מטרת המחקר הייתה לבדוק את הערך ואת החוויה שהמבקרים מקבלים מהקֶשר לטבע ולחזק את החיבור הטבעי בין האדם לסביבה גם לטווח הרחוק.

אולי יעניין אותך גם...

קיימות

גינון מושך פרפרים

המונח טביעת כף הרגל האקולוגית קורם עור וגידים בחלק המערבי של מרכז המבקרים. תא גינון גדול בצורה של כף רגל מונח במרכז המתחם, העקב פונה לצפון, הבוהן וארבע אצבעות, כיחידה אחת – לדרום.

למידע נוסף >>

לגלות את המקום

שביל המעיין(כחול)

שביל שהוא מסע בזמן, ובמרכזו סיפורו של עין צור – מעיין שופע שהביא לכאן מתיישבים רבים בתקופות היסטוריות שונות.חורש ים־תיכוני תצפיות נוף, בית מרחץ רומי והמון פינות קסומות למנוחה.
אופי השביל: קל, מתאים לכל הגילאים
צבע סימון: כחול-לבן-כחול
אורך השביל: כשני קילומטרים וחצי.
משך הטיול: כשעה וחצי.
עונה מומלצת: כל השנה.

למידע נוסף >>

איפה אוכלים

לאכול כאן

להשלמת חוויית הביקור ברמת הנדיב אתם מוזמנים ליהנות במטעים, בית קפה-מסעדה המציע שילוב מיוחד של תפריט חלבי כשר, מתחם פיקניק מוצל, או קיוסק.

למידע נוסף >>