הנוסע מבורדו 333

מעיין עין צור – התקופה הביזאנטית  

מטמון של 2,100 מטבעות מהתקופה הביזאנטית נמצא במעיין עין צור. נראה כי המטבעות נזרקו למעיין כחלק ממנהג עתיק יומין המייחס סגולות מרפא למימיו. השתמר בידינו תיאור מסע מבורדו, שבדרום צרפת, אל ארץ הקודש וירושלים וחזרה לבורדו. השם של הנוסע, או אולי הנוסעת, אינו ידוע לנו. המסע מבורדו הוא אחד התיאורים הראשונים של נוסעים ותיירים שפקדו את הארץ בתקופה הביזנטית כחלק מתופעת הצליינות אל אתרי הקודש. הנוסע/ת מבורדו מתארים את שמות האתרים שבהם חנו או שעל פניהם חלפו. בתיאור מפורט יותר זכו אתרים בעלי חשיבות רבה דוגמת אלה ביהודה, ובעיקר בירושלים. בתיאור מסעו מקיסריה לציפורי מציין הנוסע/ת את “הר סינה”, אחרי אבן המיל השלישית מקיסריה, ומציין את סגולותיו המיוחדות של מעיין הנמצא שם, ש”אשה הרוחצת בו נעשית הרה”. מקובל לזהות את מעיין הפוריות מתיאורו של הנוסע עם המעיין שאנו מכנים עין צור, למרגלות חורבת עלק. המטבעות נזרקו, קרוב לוודאי, אל המעיין בידי נשים שביקשו מזור לעקרותן, כמעין באר משאלות.

אולי יעניין אותך גם...

קיימות

אדם. קהילה. סביבה.

פעילות ענפה מתקיימת ברמת הנדיב סביב האדם וחיבורו לטבע ולסביבה.
הדבר בא לידי ביטוי, בין השאר, בגינון, בחינוך לקיימות של הדור הצעירו ואירועים המתחשבים בסביבה ותורמים לרווחה ובריאות הקהל.

למידע נוסף >>

לגלות את המקום

גן האיריסים

בתוך גני הזיכרון ברמת הנדיב, בין גן הדקלים לגן הוורדים, שוכן גן מעט נסתר אך מיוחד במינו: זהו גן האיריסים, הנמצא בתהליך שדרוג לגן המדגים גינון בצמחי בר מקומיים. קהל המבקרים מוזמן לבוא וליהנות מתצוגה פורחת של צמחים המתהדרים בפרחים גדולים בצבעים מרהיבים.

למידע נוסף >>

איפה אוכלים

לאכול כאן

להשלמת חוויית הביקור ברמת הנדיב אתם מוזמנים ליהנות במטעים, בית קפה-מסעדה המציע שילוב מיוחד של תפריט חלבי כשר, מתחם פיקניק מוצל, או קיוסק.

למידע נוסף >>