Gazelle-Scent-Station-Census-2016-20170111-Station-109-1610-1-aspect-ratio-x

חזירי הבר בעולם ובישראל, סקר ספרות

סקר הספרות המקיף והנרחב כולל מידע לגבי תפוצה, תזונה, מבנה חברתי ורבייה, תחום המחיה ודפוסי התנועה במרחב של חזירי הבר; גידול באוכלוסיות חזירי הבר ובתפוצתם וקונפליקטים עם האדם; השפעות הציד על ההתנהגות של חזירי הבר; התמודדות עם חזירים בשיטות ממשקיות שיושמו ברחבי העולם ובישראל; ניטור ההשפעות של פעולות הממשק על אוכלוסיית חזירי הבר; היבטים של קבלת החלטות להערכת אפשרויות הממשק השונות; רקע על חזירי הבר בישראל ואודות מחקרים שונים שנערכו, ביניהם ברמת הנדיב, במטרה לאסוף מידע נוסף על אוכלוסיית חזירי הבר החיה בסביבה; פערי ידע ואתגרים ורשימת ספרות.

hog-3434429_640

רקע כללי:
בארבעים השנים האחרונות, עלתה במידה משמעותית צפיפות האוכלוסייה של חזירי הבר באזורים רבים בעולם, ביניהם אזור הים התיכון ובכללו ישראל. בנוסף, הרחיבו חזירי הבר את תפוצתם הגיאוגרפית לאזורים חדשים. עקב יכולתם של חזירי הבר לשגשג באזורים שבקרבת האדם, הם פולשים לעתים לשכונות בערים וביישובים. תופעה זו עלולה לגרם לבעיות כמו התפרצות מגפות בבעלי חיים ובבני אדם, התנגשויות עם כלי רכב, לירידה בעושר ובשפע של צמחים ובעלי חיים, ובעיקר להגדלת הנזקים לחקלאות.
באופן מסורתי, נוהלו הקונפליקטים בין בני האדם לחזירי הבר בעיקר באמצעות ציד והרעלה של חזירי הבר. עם זאת, בתקופה האחרונה, בקהילות רבות ברחבי העולם קיימת התנגדות רבה לשיטות ממשק קטלניות לחזירים מסיבות כמו רצון להגן על רווחת בעלי החיים, דאגה לביטחון בני האדם באזורים מיושבים וחשש מההשפעה הסביבתית של רעלנים. כתוצאה מכך, על רשויות ארציות ורשויות מקומיות רבות לספק פתרונות בטוחים, אפקטיביים ולא קטלניים לקונפליקט בין בני האדם לחזירי הבר. מאמצי הניהול הוסטו לכיוון הגנה על משאבים, כמו גידולים חקלאיים רגישים או

בקר וצאן, באמצעים כמו גידור ושליטה בפריון של חזירי הבר כדי לשלוט בגודל האוכלוסייה.
ניטור ומחקר בנושא השפעות הממשק על אוכלוסיות חזירי הבר חיוניים לשם הצלחת פעולות הממשק ולצורך עזרה לבעלי העניין לקבל החלטות המבוססות על ידע לגבי הממשק של אוכלוסיית חזירי הבר. בנוסף, חשוב מאוד ליצור שיתוף פעולה בין כל גורמי העניין. חשיבות עליונה קיימת גם לחינוך הציבור.
בעתיד ימלאו כל אלה יחד תפקיד רב ערך בצמצום של אוכלוסיות חזירי הבר. אתגר גדול יהיה אימוץ אפקטיבי של אסטרטגיות להפחתת קונפליקטים בין בני האדם לחזירי הבר. הצלחה בהשגת אתגר זה יכולה לספק מודל לממשק יעיל גם ביחס לקונפליקטים אחרים בין האדם לחיות הבר.

לצפייה בגירסה המקוונת של החוברת יש ללחוץ על התמונה

אולי יעניין אותך גם...

קיימות

גינון מושך פרפרים

המונח טביעת כף הרגל האקולוגית קורם עור וגידים בחלק המערבי של מרכז המבקרים. תא גינון גדול בצורה של כף רגל מונח במרכז המתחם, העקב פונה לצפון, הבוהן וארבע אצבעות, כיחידה אחת – לדרום.

למידע נוסף >>

לגלות את המקום

גן המפלים

בחלק המערבי של גני הזיכרון, סמוך למערת הקבר של הברון רוטשילד ורעייתו, נמצא גן המפלים. המבנה של הגן ומיקומו מעניקים לו אווירה קסומה ומיוחדת במינה.

למידע נוסף >>

איפה אוכלים

לאכול כאן

להשלמת חוויית הביקור ברמת הנדיב אתם מוזמנים ליהנות במטעים, בית קפה-מסעדה המציע שילוב מיוחד של תפריט חלבי כשר, מתחם פיקניק מוצל, או קיוסק.

למידע נוסף >>