מיכל ידגר – טיולים ללא מגבלות

מיכל ידגר היא מורת דרך ושוחרת טבע. בספטמבר 2018 אובחנה כחולת ALS, מחלת ניוון שרירים סופנית. אובדן הגוף לא היה לה קשה, כמו ההבנה שאיבדה את היכולת ליצור ולעשות את מה שהיא אוהבת כל כך – לטייל בטבע.

WhatsApp Image 2022-02-08 at 19.35.01

התקופה הראשונה לאחר גילוי המחלה, כשעדיין לא היה ברשותה כיסא מותאם לטיול, הייתה מבחינתה נצחית. הפחד שמא לא תטייל יותר העציב אותה מאוד.

הדרישות היו ברורות: מיכל זקוקה לכיסא “בלי מגבלות”, כזה שיאפשר לה להיכנס לים, להיות בשטח, לטפס על הרים ולהשקיף על נופים יפים. משקיבלה את הכיסא המיוחל הצליחה להפתיע גם את המומחים הגדולים בתחום. מיכל והכיסא טיילו בנחלים וכבשו פסגות. “הטיולים שעשיתי והמקומות שהייתי בהם היו מעל ומעבר למה שדמיינתי שאצליח לעשות”, אמרה.

מיכל הבינה שאת חוויית החיים וההצלחה הזו היא חייבת להעביר הלאה והחליטה להקים אתר. “הטיול של מיכל” הוא אתר מסלולים ללא מגבלות לאנשים עם מוגבלויות. הבלוג הוא אינדקס טיולים שבו מיכל כותבת על טיולים ומתארת את חוויותיה וגם עונה לשאלות ונותנת טיפים.

“תמיד אהבתי לטייל ברמת הנדיב, עוד כשעבדתי כמדריכת טיולים”, מספרת מיכל. “יש באזור הזה טבע כל כך מגוון, שבכל טיול ניתן לחצות מספר רב של נופים ולחוות אין־ספור חוויות לא צפויות.

Quote

תמיד אהבתי לטייל ברמת הנדיב, עוד כשעבדתי כמדריכת טיולים, יש באזור הזה טבע כל כך מגוון, שבכל טיול ניתן לחצות מספר רב של נופים ולחוות אין־ספור חוויות לא צפויות.

Quote
WhatsApp Image 2022-02-08 at 19.38.45

הנה שדה פתוח, אחריו יער רקפות קטן, עוד כמה דקות הים הגדול נפרש ובוהק במלוא עוצמתו. בביקורנו האחרון נתקלנו בשלוליות, שכמובן לא יכולנו להן. תחילה קפצנו בין הסלעים כדי לא להירטב. מהר מאוד נכנסנו לקצב התנועה, למנגינה של הטיול. כשהגענו למנצור אל־עקב, כבר היינו מבוצבצים כולנו. מרוצים ונינוחים ישבנו בגורן העתיקה. מאחורינו אלפיים שנות היסטוריה במבנה הווילה, ומולנו שמש צהובה וים כחול ונוצץ. הייתי מאושרת”.

סיפורה של מיכל והמפגש איתה בשטח מעוררים בנו השראה ומחשבות על קסמו של הטבע, על כוחות הריפוי שלו, על תחושת השייכות שהוא מעניק, ויותר מהכול – על אישה שאינה מניחה לשום מגבלה לגרום לה להפסיק לטפס לשיאים ומלמדת את כולנו עד כמה כוח הרצון אינו מוגבל.

 

Quote

הטיולים שעשיתי והמקומות שהייתי בהם היו מעל ומעבר למה שדמיינתי שאצליח לעשות

Quote

אהבתם? הצטרפו בחינם לרשימת התפוצה וקבלו מדי חודש כתבות ועדכונים על פעילויות לכל המשפחה – להרשמה