גינון ששווה זהב

התפנה לכם זמן? התחילו לגנן! רמת הנדיב מפעילה קורס “גינון זהב” לגילאי 60 ומעלה, עבור מי שרוצה לנצל את שעות הפנאי לטובת טיפוח גינה ביתית. הרווח כפול ומכופל – מלבד התוצאה הנעימה והמרגיעה של גינה מטופחת, לעבודה שוטפת בגינה יש יתרונות בריאותיים רבים, רק זהירות – זה ממכר! ????

WhatsApp-Image-2020-06-23-at-13.10.20-aspect-ratio-x

לציפי כהן מכרכור היה במשך 35 שנות מגוריהם הסכם עם בעלה – היא אחראית על הבית והוא על הגינה. היא מעולם לא יצאה לעבוד בה, אפילו לא להשקות, עד שהחליטה להירשם לקורס הגינון ברמת הנדיב, ומאז היא מתקשה לעזוב את הגינה.

“באתי לקורס כי רציתי ללמוד משהו חדש, לא חשבתי שבאמת אעבוד בגינה”, היא מספרת, “אבל כבר בשיעור הראשון איתן המדריך עורר בנו השראה של אהבת הגינה, שלווה ורוגע באופן שדיבר על הצמחים, וחיבר אותנו לטבע. שיעורי הבית שנתן לנו היו לשבת בגינה, להתבונן בה ולחוש אותה ללא ביקורתיות ובלי משימתיות.”

“בעקבות הקורס יזמתי יחד עם בעלי פרויקט – להזיז מסלעה שהייתה אצלנו בחצר. עבדתי שלוש שעות ללא הפסקה וזה עשה אותי מאושרת. עכשיו אני משקה את הגינה כל יום, יושבת בחצר ומחוברת הרבה יותר. לאחרונה צירפתי את הנכדים לשתילות של צמחים עונתיים יחד איתנו בגינה שלנו”.

WhatsApp Image 2020-05-27 at 16.35.43 (1)

לעורר את החושים הרדומים

“עבודה בגינה היא חשובה לאורח חיים בריא גם מעצם ההפעלה של הגוף, וגם הודות לפיתוח המחשבה שמצריכות משימות הגינה השונות (בחירת צמחי עונה מתאימים, חישוב כמות השקיה נכונה ועוד)”, מספרת אורית כשר, אחראית גינון ברמת הנדיב. “הקורס הזה הוא קורס ראשון מסוגו שאנחנו עושים כאן, הפונה לאוכלוסייה בוגרת ומשלב הדרכה מעשית וליווי של כל משתתף בקשר לגינה שלו. מטרת הקורס היא לעודד פעילות גינון כחוויה מעצימה שגם שומרת על הבריאות. הדגש הוא על אהבת הצמחים ועל התבוננות על הגינה, וזה מעורר בכל אחד משהו שקיים בו אבל עשוי להיות רדום”.

הקורס מחולק לשישה מפגשים שבועיים בני שעתיים וחצי ונותן כלים לכל מי שרוצה לטפח מרחב של צמחיה ולשהות בו – בגינה, בתוך הבית, במרפסת או בגינה הקהילתית. לומדים בו איך להכין ערוגה, איך למשוך פרפרים, איך להקים גינת תבלינים וירק וגם איך לגנן בתוך מיכלים.

Quote

עבודה בגינה היא חשובה לאורח חיים בריא גם מעצם ההפעלה של הגוף, וגם הודות לפיתוח המחשבה שמצריכות משימות הגינה השונות

Quote
WhatsApp Image 2020-05-27 at 16.34.45 (1)

הקסם קורה כשעושים

איתן פרבר, מדריך הקורס, בעל רקע עשיר וניסיון רב בגינון מקצועי, בעיקר מעודד להעז. “הקסם קורה כשעושים”, הוא אומר, “מעבר להיותו קורס טכני שמלמד איך לעשות דברים, אני משתדל לגרום לאנשים להתחבר לגינון. הכי חשוב לי שירגישו חופש לנסות, לשחק עם הדברים, ושלא יהיו תלויים בגנן. במהלך הקורס הם מתחברים לא רק לגינון, אלא גם אחד לשני”.

זמירה ינקוביץ, משתתפת נוספת בקורס, רצתה לגדל צמחי תבלין או גינת ירק. “עכשיו אני מכינה את האדמה לגינת ירקות אורגנית, כפי שלמדתי בקורס”, היא מספרת. “הילדים שלי מופתעים ממני לטובה. אני מסבירה להם ולבעלי על גינה ביתית מקיימת, מוסיפה לגינה צמחים רב-שנתיים תומכי חרקים ופרפרים. הקורס ממלא אותי, מחזיר אותי לאדמה, ומלמד אותי להעז, לא לפחד לנסות”.

רוצים לשמוע על הקורס הבא שלנו?
הירשמו בקישור הבא ובמידה וייפתח קורס נוסף, נשמח לעדכן אתכם: https://forms.gle/6pVTe3wtzGhvgajf8

Quote

הקורס ממלא אותי, מחזיר אותי לאדמה, ומלמד אותי להעז, לא לפחד לנסות

Quote
16.6 (7)

טיפ גינון לקיץ: איך לגדל סוֹקוּלֶנטים

הסוקולנטים הם קבוצת צמחים האוגרים מים ולחות, מה שמאפשר להם לשרוד באזורים צחיחים ובתקופות יובש ארוכות. הקקטוסים, למשל, הם רק סוג אחד של סוקולנטים מבין סוגים רבים נוספים.

בגינה אפשר להשתמש בסוקולנטים להעשרת המגוון הצמחי. אפשר לגדל בקלות ובהצלחה רבה מגוון רב של סוקולנטים יחד בעציצים ובכלים נאים, וליצור גינה מיניאטורית מעניינת בשילוב אבנים. אפשר גם ליצור סל תלוי, ערוגה או אדנית שבהם כמה סוקולנטים יחד.

קל לאסוף מגוון רחב של סוקולנטים בזכות יכולתם להשתרש בקלות מכל חלק של הצמח – עלה, גבעול או קטע ענף: לוקחים סוקולנט, חותכים אותו מהצד בסכין חדה ונועצים את מה שחתכנו במגש עם תערובת שתילה לחה (אדמה גננית ייעודית לסוקולנטים או תערובת שתילה שהרטבנו מעט במים).

פעם ביום או ביומיים מוסיפים מעט מים, תוך שמירה על לחות קבועה של המצע. כעבור חודש עד חודשיים השורשים מתפתחים, ואז מעבירים את השתילים לעציצים או לערוגה.

הסוקולנטים מעדיפים מקום מואר, ורובם יסתפקו בחצי יום של קרינת שמש ישירה ובהשקיה מועטה של פעם בשבוע.

בהצלחה!

אהבתם? הצטרפו בחינם לרשימת התפוצה וקבלו מדי חודש כתבות ועדכונים על פעילויות לכל המשפחה – להרשמה