תערוכה מתחלפת בגנים

כניסה ראשית לגני הזיכרון

_17A4783

הכניסה הראשית לגני הזיכרון – ממוקמת צמוד למרכז המבקרים.
ברחבת הכניסה מופיעות תערוכות מתחלפות במגוון נושאים שמקדמת רמת הנדיב: משפחת רוטשילד, טבע, סביבה ועוד. מעל שער הכניסה תלוי הסמל של משפחת רוטשילד. מגן הברונזה במרכז נתמך באריה ובחד-קרן, המסמלים שלטון כוח. הנשר הוא סמלה של נסיכוּת הסן קָאסֶל שבגרמניה; האריה – סמל לאומץ לב; הזרוע עם האגרוף הקפוץ – סמל לידו של מייסד השושלת, מאיר אנשל, המחזיק את חמשת החצים המייצגים את חמשת בניו – סמל לאחדות המשפחה: חץ אחד יישבר בקלות אם ננסה לשוברו, אך חמישה חִצים יחד כמעט אי-אפשר לכופף. למטה רשומות שלוש מילים לטיניות: CONCORDIA (שפירושה אחדות), INTEGRITAS (יושרה) ו-INDUSTRIA (חריצות), המייצגות את הערכים שעמדו כנר לרגלי המשפחה. באותם ימים נאסר על יהודים לשאת שמות משפחה, לכן תלו על בתיהם מגנים עם סמלים לזיהוי הבית.

מטיילים בכניסה הראשית לגן

המגן מעל השער הוא המגן שתלה מאיר אנשל בפתח ביתו. צבע המגן היה אדום. בגרמנית “אדום” הוא ROT ו”מגן” הוא SHEILD, ומכאן השם “רוטשילד”. כתר התפוחים בראש הסמל הוא הכתר ההולם את תואר הבָּרוֹנוּת.

לאחר שעוברים דרך השער ניצבים בפני רחבת המבוא, שלאורכה נמתחים חמישה שבילי דשא מאורכים המייצגים את חמשת בניו של מאיר: אנשל, שלמה (סלומון), קלמן, נתן וג’יימס (יעקב).

אולי יעניין אותך עוד

קיימות

גינון מושך פרפרים

המונח טביעת כף הרגל האקולוגית קורם עור וגידים בחלק המערבי של מרכז המבקרים. תא גינון גדול בצורה של כף רגל מונח במרכז המתחם, העקב פונה לצפון, הבוהן וארבע אצבעות, כיחידה אחת – לדרום.

למידע נוסף >>

נגישות בשטח

מסלול נגיש ללקויי ראייה בגנים

הטיול בגני הזיכרון משלב הנאה ושימוש בכל החושים. אנו מציעים מסלול מומלץ, אך ניתן לבחור בכל שביל אחר, ובתנאי שלא תוותרו על גן הריחות, שתוכנן במיוחד עבור כבדי ראייה

למידע נוסף >>

איפה אוכלים

לאכול כאן

להשלמת חוויית הביקור ברמת הנדיב אתם מוזמנים ליהנות במטעים, בית קפה-מסעדה המציע שילוב מיוחד של תפריט חלבי כשר, מתחם פיקניק מוצל, או קיוסק.

למידע נוסף >>