רמת הנדיב - פארק הנדיב

גן הזיכרון ופרויקט התיעוד ההיסטורי

2013-02-04_100

גני הזיכרון ברמת הנדיב נפתחו בשנת 1954 עם הבאת הברון רוטשילד ורעייתו לקבורה ממלכתית במדינת ישראל הצעירה.
בנו של הברון – ג’יימס, מילא את בקשתו של אביו להיקבר במקום זה. ולשם תכנון הגנים יצא מכרז בשנת 1936 ובו זכו האדריכל אוטו (אוריאל) שילר ועימו אדריכל הנוף שלמה וינברג- אורן. עבודות ההקמה התבצעו בין השנים 1951-1954.
כיום, כ- 60 שנה לאחר הפתיחה, במטרה לשמר את העבר, וללמוד ממנו להמשך הדרך-  החל פרוייקט תיעוד היסטורי של הגנים, בשיתוף פעולה בין רמת הנדיב לבין מומחית לשימור גנים היסטוריים ד”ר עדה ו. סגרה.
כוונת פרויקט התיעוד היא  בנית מאגר נתונים ממוחשב של צילומים, עלונים, מאמרים, זכרונות וכל חומר הקשור לנושא. חומרים נבחרים יאוגדו גם לאלבום תיעוד . במסגרת זו, חשובה ביותר גם תרומת הציבור, שמכיר  והכיר את המקום במשך הזמן: צילומים וזכרונות הם נכס יקר ערך למורשת המקומית.
הרעיון העומד מאחורי הפרויקט הוא להמשיך לשמר את רוח התכנון המקורית והצביון לפיו עוצב גן. הבנה ותיעוד של  החומרים בנושא- יבטיחו כי עבודות שיפוץ ופיתוח לא ישנו את אופי המקום וכוונתם המקורית של האדריכלים.

הקהל הרחב מוזמן לקחת חלק בפרויקט התיעוד . כל המעוניין לפשפש בין אלבומי התמונות האישיים ולחלוק  את תמונותיו מביקוריו בעבר ברמת הנדיב, מוזמן לשלוח אלינו חומרים. אנו מחפשים תמונות ומסמכים מהשנים 1954 – 1985.
לפרטים ולמשלוח מסמכים ותמונות: תמי ציגלר , 04-6298-127 ובדואר אלקטרוני
התמונות באדיבות משפחת בזק

אולי יעניין אותך גם...

קיימות

גינון בר קיימא ברמת הנדיב

גינון בר-קיימא מוגדר כגינון המתחשב בצורכי הדור הנוכחי בלי לפגוע בצורכי הדורות הבאים. הוא כולל תכנון גן המתחשב ברכיבים הקיימים באתר

למידע נוסף >>

נגישות בשטח

הסדרי נגישות
למידע נוסף >>

איפה אוכלים

לאכול כאן

להשלמת חוויית הביקור ברמת הנדיב אתם מוזמנים ליהנות במטעים, בית קפה-מסעדה המציע שילוב מיוחד של תפריט חלבי כשר, מתחם פיקניק מוצל, או קיוסק.

למידע נוסף >>