128RHN_Hike0615-aspect-ratio-x

רעיית בקר ככלי להפחתת הסיכון לשריפות ברמת הנדיב

רעייה משמשת ככלי להפחתה וצמצום סכנת שריפות בשטחים הפתוחים במקומות שונים בעולם כבר שנים רבות. הרבה לפני גל השריפות האחרון בסוף 2016 אשר הגיע גם לזיכרון יעקב, פרות (וגם עיזים) רעו בשטחים הפתוחים של רמת הנדיב כחלק מובנה בתוך תכנית הניהול של פארק הטבע.

WhatsApp Image 2020-03-10 at 15.06.34

איך זה עובד?
בעוד ששטח פארק הטבע מספק מרעה מזין לבעלי החיים, כמות הצומח, שמאוחר יותר בעונה תתייבש ותהפוך לחומר דלק, מופחת כתוצאה מפעילות רעיית הבקר. כאשר מציבים מגבלות על רעייה או כלי ממשק חלופיים להסרת הצומח היבש, חומרי דלק, כמו עשב יבש, מצטבר בשטח ומהווה את חומר הבעירה של השריפה הבאה. בנוסף לצמצום סכנת השריפות, הרעייה תורמת גם לשימור המגוון הנופי האופייני לאזור על ידי יצירת פסיפס של כתמים עם וללא רעייה.

מתי
עם סיום העונה הגשומה, עדר הבקר יצטרף לעיזים ולכבשים, וימשיך לספק לנו שרותי רעייה, כאשר בתמורה יבקשו רק אוכל ומי שתייה. עדר הבקר יישאר אתנו עד סוף עונת הרעייה (מאי) ויחזרו לביתם באחו בנימינה, שם יקבלו תוספות מזון, עד העונה הבאה.

אולי יעניין אותך גם...

קיימות

גינון בר קיימא ברמת הנדיב

גינון בר-קיימא מוגדר כגינון המתחשב בצורכי הדור הנוכחי בלי לפגוע בצורכי הדורות הבאים. הוא כולל תכנון גן המתחשב ברכיבים הקיימים באתר

למידע נוסף >>

לגלות את המקום

גן הריחות

גן זה, הצעיר בגנים (הוקם ב-1985), תוכנן במיוחד למען כבדי הראייה. הגברת דורותי דה רוטשילד חיפשה דרך לאפשר גם למי שאינם רואים ליהנות מהפריחה ויזמה הקמת גן המזמין את כל החושים להשתתף בחוויה שבגנים.

למידע נוסף >>

איפה אוכלים

לאכול כאן

להשלמת חוויית הביקור ברמת הנדיב אתם מוזמנים ליהנות במטעים, בית קפה-מסעדה המציע שילוב מיוחד של תפריט חלבי כשר, מתחם פיקניק מוצל, או קיוסק.

למידע נוסף >>