WhatsApp-Image-2020-06-09-at-08.39.54-aspect-ratio-x

הדברת מזיקי צומח בגנים

בגנים המטופחים חשוב לנו לשמור על סטנדרט גבוה כדי לשמור על בריאות הצמחים ועל יפי פריחתם, לכן אנו מתערבים כאשר צמחים נפגעים על ידי מזיקים. למטרה זו אנו משתדלים להימנע ככל האפשר משימוש ברעלים כימיים ולהדביר באמצעים ידידותיים לסביבה (IPM – Integrated Pest Management).

palm treatment2

נגד אקריות אנו משתמשים באויבן הטבעי – אקרית הפרסימיליס, ומשלבים חומר הדברה שאינו פוגע בה.

להדברת מחלות כמו קימחון וחילדון, התוקפות ורדים, אנו משתמשים בחומר ידידותי לסביבה המבוסס גם הוא על מיצוי צמחי. בוורדים למשל, הרגישים למחלות אלה, ההשקיה מבוצעת בטפטוף כדי לא להרטיב את העלווה ולשפר את תנאי ההתפתחות.

נגד כנימות ותריפסים אנו משתמשים בחומר אורגני ידידותי המבוסס על מיצוי צמחי של עץ התה האוסטרלי, Alternifolia Melaleuca, של סופורה ושל פירתרין טבעי המופק מחרציות. נגד תריפסים אנו משתמשים בחומר נוסף המופק מחיידקים ורעילותו ליונקים נמוכה. נגד כנימות עלה נעשה ניסיון בגן הוורדים להשתמש בצרעת האפידיוס. הצרעה אמורה להטפיל את הכנימות, כלומר להטיל בתוכן ביצה שתבקע לזחל טפילי לכנימה, ובכך לרסן את התפתחותן. ניסיון זה לא הניב תוצאות טובות כיוון שאנו נמצאים בשטח פתוח ולא בחממה.

נגד כנימות קמחיות (כמו על ההיביסקוס) פיזרנו את חיפושית הקריפטולמוס, ממשפחת המושיות, הטורפת את הכנימה הקמחית ומתרבה כשיש לה מזון. כדי להפחית את נגיעות הכנימה אנו גם גוזמים ומפַנים חלקי צמח נגועים.

אנו משתמשים בעת הצורך בקונפידור ובדומיו בהגמעה, כלומר השקיית הצמח במים המכילים את חומר ההדברה. כך נחסך פיזור רעלים באוויר וגם הצמח קולט את החומר לכל איבריו. נציין שקונפידור יעיל נגד חרקים הניזונים ממוהל הצמח בעלווה ובחלקים הירוקים, למשל כנימות, תריפסים, ציקדות ומיני עשים.

להגנה על הדקלים מפני החיפושית הפולשת  “חדקונית הדקל האדומה“, התקנו חיישנים זעירים על עצי הדקל בגן.
החיישן מתברג לגזע הדקל (מבלי לפגוע בעץ) ומזהה את זחלי החיפושית כשהם חודרים לעץ, דרך חישה של תנועת הזחלים בתדרים מסוימים. החיישן מתריע בזמן אמת על חדירת החדקונית באמצעות אפליקציה ייעודית לטלפון הסלולרי. ההתראה המהירה מאפשרת למחלקת הגינון להדביר באופן מופחת ומדויק את הדקלים הנגועים בלבד, וכך מביאה לצמצום אדיר בשימוש בחומרי הדברה ולשמירה על הסביבה.

מדי חודש נערך ניטור באמצעות 20 מלכודות המפוזרות ברחבי הגן ובמרכז המבקרים ומשמשות גם ללכידה.

כל כמה חודשים אנו מחליפים את חומרי הדברה כדי למנוע התפתחות עמידות בקרב אוכלוסיית המזיקים. לעיתים אנו נאלצים להשתמש בחומרים כימיים שאינם אורגניים אך גם במקרים אלה בוחרים בחומרים שסכנתם פחותה.

אולי יעניין אותך גם...

קיימות

גינון מושך פרפרים

המונח טביעת כף הרגל האקולוגית קורם עור וגידים בחלק המערבי של מרכז המבקרים. תא גינון גדול בצורה של כף רגל מונח במרכז המתחם, העקב פונה לצפון, הבוהן וארבע אצבעות, כיחידה אחת – לדרום.

למידע נוסף >>

לגלות את המקום

שביל המעיין(כחול)

שביל שהוא מסע בזמן, ובמרכזו סיפורו של עין צור – מעיין שופע שהביא לכאן מתיישבים רבים בתקופות היסטוריות שונות.חורש ים־תיכוני תצפיות נוף, בית מרחץ רומי והמון פינות קסומות למנוחה.
אופי השביל: קל, מתאים לכל הגילאים
צבע סימון: כחול-לבן-כחול
אורך השביל: כשני קילומטרים וחצי.
משך הטיול: כשעה וחצי.
עונה מומלצת: כל השנה.

למידע נוסף >>

איפה אוכלים

לאכול כאן

להשלמת חוויית הביקור ברמת הנדיב אתם מוזמנים ליהנות במטעים, בית קפה-מסעדה המציע שילוב מיוחד של תפריט חלבי כשר, מתחם פיקניק מוצל, או קיוסק.

למידע נוסף >>