Facebook YouTube Instagram
  • Turn Off Accessibility tools
  • Accessibility statement

    Accessibility statement

    Accessibility arrangements at Ramat Hanadiv

    Ramat Hanadiv works hard to make its services accessible to people with disabilities in order to afford them a visiting experience that meets their unique requirements.

    In accordance with the law, our accessibility manager, Tami Zigler, is available. If you encounter unique accessibility requests you’re welcome to contact us in one of the following ways:

    Telephone: 04-6298127 Cellphone: 052-6901144 Fax: 04-6399117

    or Email: To Tami

    The Memorial Gardens and Visitor Center are accessible except for the mausoleum.

    Disabled parking:

    Designated disabled parking bays may be found in the main and secondary parking lots.

    Disabled restrooms:

    Every facility that offers restrooms also offers designated disabled restrooms.

    Disabled Aids:

    • Devices for the hearing impaired are available in the InfoShop, classrooms, movie theater and auditorium and on training tours. For your convenience, contact us and let us know in advance about your visit in order to receive fast, easy service.
      Telephone: 04-6298111 ext. 4.
    • Wheelchairs may be hired from the InfoShop - for on-site visits.

    Website accessibility:

    Ramat Hanadiv invests effort and resources to make the organization’s website accessible so that disabled people will also be able to enjoy it.

    Restrictions to accessibility:

    As a general rule, all of the website’s pages were built to meet level AA conformance to web content accessibility. Nevertheless, despite our efforts to make all of the website’s pages accessible, it is possible that some parts of the site are still inaccessible. We note that a number of pages contain external components that are beyond our control and inaccessible. Therefore, the following pages do not meet the accessibility standard:

    https://ramat-hanadiv.gardenexplorer.org

    http://ramathanadiv.maps.arcgis.com

  • C C C
  • Keyboard Navigation
    You may skip between the website elements using the "TAB" key, Activate a link or button using the "Enter" key, Skip back to the previous element using the combination of SHIFT+TAB

LTER -EDU אדם וסביבה

Age 
Elementary
Secondary

אדם וסביבה LTER-Edu 

אנו חיים במרחב עשיר ומגוון בערכי טבע ונוף. בתחום השותפות לקיימות אזורית נמצאים בתי גידול ייחודיים מחוף הים, דרך רכסי הכורכר, אדמות החמרה, שלוליות חורף, נחלים ומעיינות, שטחי בתה וחורש.  לצד ערכי הטבע והמגוון הביולוגי, נמצאים יישובים, תשתיות בינוי ותחבורה, חקלאות ומגוון פעילויות אנושיות המשפיעות על המערכות האקולוגיות. לעיתים אף מתעוררים קונפליקטים ביניהם. 
מציאת האיזון המאפשר פיתוח בר קיימא, תוך שמירה על משאבי הטבע, היא אתגר מורכב. לשם כך על תושבי המרחב להכיר את ערכי הטבע, להיות מודעים להשפעת האדם, לפתח חשיבה ביקורתית ולפעול באופן מושכל למציאת פתרונות ויישומם. 
תכנית חינוכית זו מיועדת לתלמידי כיתות ד' ומעלה ומטרתה לאפשר הכרה של ערכי הטבע והשפעת האדם באמצעות חקר וניטור מתמשכים. איסוף הנתונים, לצד חקר והתעמקות בתופעה נבחרת או בקונפליקט אדם וסביבה, יובילו את התלמידים להבנת הבעיה, לחשיבה יצירתית ומעמיקה, לגיבוש עמדות ולעשייה למען  סביבתם. 
תהליך חינוכי זה יסייע בפיתוח זיקה של המשתתפים לסביבה הקרובה, יעורר בהם מעורבות ומחויבות וייתן להם כלים לאזרחות פעילה, לצד הבנה והתנסות בפעילות חקר ובתהליכי חשיבה מדעיים. ביצוע פרויקט מקדם קיימות הוא בסיס חיוני למתן כלים לאקטיביזם  ולתחושת ההצלחה ביכולת האזרחית שלנו לפעול ולהשפיע.

קבוצות היעד: 
תלמידי יסודי וחטיבות ביניים של בתי ספר במרחב השותפות לקיימות אזורית.

מטרות עיקריות:
1. היכרות עם מרכיבי הסביבה הקרובה והמגוון הביולוגי שלה, בהקשר להשפעת האדם.
2. פיתוח ראייה מערכתית והבנת תפקוד המערכת האקולוגית כמכלול שלם.
3. פיתוח מיומנויות חקר מדעיות, באמצעות התנסות אותנטית במחקר אקולוגי.
4. יצירת זיקה מקומית, תחושת אחריות ומעורבות פעילה למען הסביבה.

למידע נוסף על תוכנית אדם וסביבה...

 

לקראת ניטור א-ביוטי 
בפעילות זו תחזרו על עקרונות השיטה (ה"פרוטוקול") לניטור הגורמים הא-ביוטיים, ותערכו היכרות עם מכשירי המדידה. 

לקראת ניטור פנולוגי 
בפעילות זו תחזרו על עקרונות השיטה (ה"פרוטוקול") לניטור פנולוגי, ותלמדו למלא את טופס הניטור. 

לקראת ניטור פרוקי רגליים 
בפעילות זו תחזרו על עקרונות השיטה (ה"פרוטוקול") לניטור פרוקי רגליים, ותלמדו להשתמש במדריך לזיהוי פרוקי רגליים יבשתיים ברמת הנדיב. 

פעילות הכנה לניטור גורמים א-ביוטיים במים 
בפעילות זו תכירו מה הם הגורמים שאפשר למדוד בתוך המים. 

פעילות הכנה לניטור במים 
פעילות זו תכתבו את תכנית הבדיקות של גורמים א-ביוטיים במים. 

פעילות הכנה לניטור בעלי-חיים במים 
בפעילות זו תתבוננו באיור של בעלי-החיים במים, תצבעו אותו ותענו על שאלות לקראת הניטור במים. 

פעילות הכנה לניטור צומח 
בפעילות זו תחזרו על עקרונות השיטה (ה"פרוטוקול") לניטור גורמים א-ביוטיים, ותכירו את מכשירי המדידה. 

לומדים על שינויים במרחב 
בפעילות זו תכירו את גיליון הנתונים ותתרגלו השוואת נתונים שנאספו במקומות שונים ("במרחב"), בנקודת זמן דומה. 

לומדים על שינויים בזמן – נתונים א-ביוטים 
בפעילות זו תכירו את גיליון הנתונים ותלמדו על הצגת נתונים הנמדדים לאורך זמן. 

חקר מדעי בסביבה הטבעית 
בקובץ זה תמצאו הסבר על ביצוע חקר בסביבה טבעית, עם דוגמאות לחקר ברמת הנדיב. 

 

פתחו את קובצי האקסל, שבהם מרוכזים ממצאי הניטור של כלל התלמידים בפרויקט. 
 נתוני תלמידים משנת תשסט

 נתוני תלמידים משנת תשע

 נתוני תלמידים תשעא

נתוני תלמידים משנת תשע"ב 
נתוני ניטור אקולוגי בבית גידול יבשתי 
- נתוני ניטור תהליכי פירוק 

נתוני תלמידים משנת תשע"ג
- תשעג ניטור אקולוגי בבית גידול יבשתי 
-  ניטור תהליכי פירוק 
 ניטור אקולוגי בבית גידול מימי 

נתוני תלמידים משנת תשע"ד
-ניטור אקולוגי  בבית גידול יבשתי

בעזרת קבצים אלה תוכלו להכין גרפים, ולנתח את התוצאות. 

כדי לראות את בתי הספר ואת תחנות הניטור, 
יש לשוטט עם העכבר על הנעצים במפה.