האור שבקצה המנהרה: מעבר טבעי לחיות הבר

היי, לאן כולם הולכים?

מדי יום חוצות חיות הבר שחיות כאן – הצבאים, הדורבנים, התנים, הארנבות, השועלים, חזירי הבר – את המעבר מתחת לכביש זכרון יעקב – בנימינה שנבנה במיוחד עבורן, כדי לאפשר להן לעבור בצורה בטוחה מרמת הנדיב לגבעות אלונה ולרמות מנשה, וגם בכיוון ההפוך.

*הסרטון מוצג בהילוך מהיר

למה הן צריכות ללכת כל כך רחוק?

כי חיות בר זקוקות לקשר רציף עם אזורי טבע שונים ולא רק ברדיוס הקרוב.

חיות בר הנשארות כלואות ב”אי בודד” של טבע כמו רמת הנדיב, המוקף בשכונות מגורים ובכבישים, עתידות לסבול מפגמים גנטים ומחלות (עקב רביית קרובים), המפחיתים את עמידותן ואת יכולתן לשרוד בטבע, ולכן הן נמצאות בסכנת הכחדה.

ומה מחכה להן בקצה המנהרה?

כרגע מחכה להן אתר הבנייה של פרויקט התיירות “פארק היין” בזכרון יעקב – שיכלול מבני מגורים ותיירות, ובחודשים האחרונים איים לחסום את המשך המעבר של החיות לגבעות אלונה. לשמחתנו, בעקבות תהליך ארוך ופתלתל שכלל דיונים משותפים עם הרשויות וגופי שמירת הטבע וגם מאבק של התושבים, מסכימים כולם שחשוב לאפשר את המשך המעבר הטבעי – המסדרון האקולוגי לחיות הבר בין שטחי הטבע השונים – והעבודות נעצרו לצורך תכנון מחודש. צוות תכנון משותף למועצת זכרון יעקב ולרשות מקרקעי ישראל שוקד בימים אלה על הרחבת המסדרון האקולוגי ויצירת רצועה ירוקה שתקשר בין פארק רמת הנדיב לשטחים הפתוחים שממזרח לו.

אהבתם? הצטרפו בחינם לרשימת התפוצה וקבלו מדי חודש כתבות ועדכונים על פעילויות לכל המשפחה – להרשמה