• כיבוי כלי נגישות
  • הצהרת נגישות

    הצהרת נגישות

    הסדרי הנגישות ברמת הנדיב

    רמת הנדיב פועלת רבות להנגיש את שירותיה לציבור האנשים עם מוגבלות במטרה להעניק חווית ביקור העונה לצרכיו הייחודיים. במסגרת החוק, פועלת רכזת נגישות הגב' תמי ציגלר. במידה ונתקלתם בבקשות מיוחדות בנושא נגישות נשמח אם תפנו אלינו באחת מהדרכים הבאות:
    טלפון: 04-6298127  נייד 052-6901144 פקס: 04-6399117 ובדואר אלקטרוני

    חניית נכים:
    קיימות חניות נכים מסודרות בחניון הראשי ובחניון המשני.

    שירותי נכים:
    בכל המתחמים בהם קיימים שירותים לקהל הרחב קיימים גם שירותי נכים מוסדרים.

    עזרים לכבדי שמיעה:
    מכשירי עזר לכבדי שמיעה קיימים בחנות המידע, בכיתות הלימוד, באולם הקרנת הסרט, באודיטוריום ובסיורי ההדרכות. לנוחיותכם- פנו ועדכנו מראש על הגעתכם לקבלת שירות נח ומהיר.
    טלפון: 04-6298-111 שלוחה 4.

    נגישות אתר האינטרנט:
    רמת הנדיב משקיעה מאמצים ומשאבים בהנגשת אתר האינטרנט של החברה על מנת לאפשר את השימוש באתר גם עבור אנשים עם מוגבלויות.

    סייגים לנגישות
    ככלל, כל עמודי האתר נבנו כעמודים נגישים לפי רמה AA.
    עם זאת, למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר, יתכן ויתגלו חלקים באתר שטרם נגישים.
    יש לציין כי מספר עמודים מכילים רכיבים חיצוניים שאינם בשליטתנו ואינם נגישים, על כן העמודים הבאים אינם עומדים בתקן הנגישות:

    https://ramat-hanadiv.gardenexplorer.org/

    http://ramathanadiv.maps.arcgis.com

     

  • C C C
  • ניווט ע"י מקלדת
    ניתן לעבור בין רכיבי העמוד באמצעות כפתור ה-"TAB", הפעלה של לחצן או קישור אפשרית בלחיצה על "Enter", חזרה לרכיב הקודם תתבצע בלחיצה על צירוף המקשים "SHIFT" ו-"TAB".

למידה בטבע - סדנאות

לתיאום סיור
התוכנית מותאמת לגילאי 
יסודי

מרחב טבעי ללמידה – לימוד חשבון ושפה בטבע

בסדנה נחווה אפשרויות ללמידה משמעותית מחוץ לקירות הכתה. נתנסה בלמידה חווייתית ומשמעותית של נושאים מתחום המתמטיקה והשפה ונדון ביתרונות (ובקשיים) של למידה מסוג כזה. כמו כן נעסוק באפשרויות לשלב באופן קבוע, לאורך השנה, למידה חוץ כיתתית בתחומי דעת שונים.

מדע באוויר – כיצד למידה משמעותית תורמת לאקדמיה, מדע אזרחי לניטור איכות האויר

במהלך הסדנא נלמד על מזהמי האוויר השונים ועל ההשפעות הבריאותיות והסביבתיות שלהם. נתנסה בביצוע מחקר אישי על איכות האוויר בסביבה הקרובה על ידי שימוש בחיישני אוויר ניידים, תוך תכנון מסלולי הליכה על פי השערות של איכות אוויר לאורך המסלול ודיווח מפגעים. בסיום הסדנא נבחן את מדידות איכות האוויר ונפענח את משמעות ורלוונטיות התוצאות. כמו כן נכיר את פלטפורמת "חשים את האוויר" לדיווח והנגשת נתוני איכות אוויר לציבור הרחב.

מה הקשר בין נשר לנשר - חקר מדעי בסביבה הקרובה

בסדנא נלמד כיצד ניתן לקיים תהליך חקר מרתק בסביבה הטבעית. נלמד כיצד ניתן לעבור עם התלמידים תהליך למידה מרתק המתחיל מפליאה ושאילת שאלות דרך איסוף הנתונים, לצד חקר והתעמקות בתופעה. נבין כיצד חשיבה יצירתית ומעמיק יכולה לפתח ראייה מערכתית והבנת תפקוד המערכת האקולוגית כמכלול שלם.

גינה נדיבה - הגינה כמרחב מאפשר יצירה

בגינה הכול דינמי ומשתנה תדיר, המעקב אחר המתרחש בה מאפשר התבוננות, גילוי וחקר של תהליכים. צמחים מתים, משהו נושר, משהו גדל, פרחים מתחלפים בפרי, זרעים מבשילים ומתפזרים, בעלי חיים מזדמנים לגינה – ההשתנות והתנועתיות הרבות מאפשרות להיות מופתעים כל הזמן וללמוד כיצד להגיב לשינויים. בסדנא נלמד כיצד הגינה יכולה לשמש כמרחב ליצירתיות המתבטאת במגוון דרכים: רעיונות לביצוע, יוזמות שונות, מציאת דרכים לפתרון בעיות, גיוון וחידוש בבחירת חומרים ועוד.

מא אג'מל אלשג'רה חדראא - לימוד ערבית בין העצים

בסדנא נלמד כיצד הסביבה הטבעית יכולה לשמש כמרחב למידה ללימוד שפה זרה. במהלך הסדנא נתנסה בלימוד השפה הערבית באמצעות שירה בטבע ופעילות חווייתית.

מעורבות קהילתית - מלמידה לעשייה מקרה בוחן "כן לסנונית"

בסדנה זו נכיר דוגמא ליחידת למידה המתחילה בכיתה ועוברת באופן הדרגתי לסביבה הקרובה ואח"כ לקהילה. נלמד כיצד ניתן להניע תהליך אקטיביסטי בהובלת התלמידים בסביבתם הקרובה.  מיזם "כן לסנונית" ישמש דוגמא לפעילות אקטיביסטית והשראה למורים לבניית מיזם אקטיביסטי משלהם.

צמחים לרפואה - הכרת צמחי המרפא שסביבנו

בסדנא נסייר ברמת הנדיב ונלמד כיצד ניתן לשלב למידה משמעותית עם הכנת תוצר שימושי. נכיר את צמחי המרפא והמאכל הגדלים בר באזורנו, ההיסטוריה של השימוש בצמחי המרפא,