• يقاف تشغيل آلات تسهيل الوصول
  • تصريح تسهيل الوصول

    تصريح تسهيل الوصول

    تصريح تسهيل الوصول

    ترتيبات تسهيل الوصول في رمات هنديف

    نبذل في رمات هنديف جهدًا كبيرًا لتسهيل الوصول إلى الخدمات المقدّمة لجمهور الأشخاص ذوي المحدوديّات، بهدف جعل تجربة زيارتهم لنا تُلبّي احتياجاتهم الخاصّة.
    بموجب القانون، تعمل مُركّزة تسهيل الوصول السيّدة تامي تسيغلر. في حال واجهتم أيّ متطلبات خاصّة في موضوع سهولة الوصول يسرّنا أن تتوجّهوا إلينا عبر إحدى الطّرق التالية:
    الهاتف: 04-6298127  الخلويّ: 052-6901144  الفاكس: 04-6399117 أو عبر البريد الإلكترونيّ

    حدائق الذكرى ومركز الزوّار مُتاحين للوصول إليهما باستثناء مغارة القبر.

    موقف سيارات للمعاقين:
    تتوافر أماكن وقوف منظّمة للسيّارات في موقف السيارات الرئيسيّ وفي الموقف الفرعيّ.

    خدمات للمعاقين:
    في كل المرافق التي تتوافر فيها خدمات للجمهور الواسع، توجد أيضًا خدمات منظّمة للمعاقين.

    وسائل مساعدة لثقيلي السّمع:
    تتوافر أجهزة مساعدة لثقيلي السّمع في حانوت المعلومات، في صفوف التعليم، في قاعة عرض الأفلام، في الأوديتوريوم وفي جولات الإرشاد. لراحتكم – توجّهوا وأبلغونا مسبقًا بوصولكم من أجل تلقّي خدمة مريحة وسريعة.
    الهاتف:046298111، الرقم الدّاخلي: 4.

    في الإمكان استعارة كرسيّ عجلات من حانوت المعلومات – لزيارة الموقع.

    سهولة الوصول في موقع الإنترنت:
    نحن في رمات هنديف نبذل الجهود والموارد من أجل تسهيل الوصول إلى موقع الإنترنت الخاصّ بالشركة من أجل تمكين الأشخاص ذوي المحدوديّات أيضًا من استخدام الموقع.

    احتراسات بشأن سهولة الوصول
    عمومًا، تمّ بناء جميع صفحات الموقع كصفحات يمكن الوصول إليها حسب المستوى AA.
    مع ذلك، على الرغم من جهودنا لجعل جميع الصفحات متاحة على الموقع، إلا أنّه قد تظهر في الموقع أجزاء لا يمكن الوصول إليها بعد.
    من الجدير بالذكر أنّ هناك عدة صفحات تحتوي على مكوّنات خارجيّة لا تقع ضمن سيطرتنا ولا يمكن الوصول إليها، وبالتّالي فإنّ الصفحات التالية لا تستوفي معايير سهولة الوصول:

    https://ramat-hanadiv.gardenexplorer.org/

    http://ramathanadiv.maps.arcgis.com

                                  

  • C C C
  • التوجيه بواسطة لوحة المفاتيح
    You may skip between the website elements using the "TAB" key, Activate a link or button using the "Enter" key, Skip back to the previous element using the combination of SHIFT+TAB

LTER -EDU אדם וסביבה

התוכנית מותאמת לגילאי 
יסודי
על-יסודי

אדם וסביבה LTER-Edu 

אנו חיים במרחב עשיר ומגוון בערכי טבע ונוף. בתחום השותפות לקיימות אזורית נמצאים בתי גידול ייחודיים מחוף הים, דרך רכסי הכורכר, אדמות החמרה, שלוליות חורף, נחלים ומעיינות, שטחי בתה וחורש.  לצד ערכי הטבע והמגוון הביולוגי, נמצאים יישובים, תשתיות בינוי ותחבורה, חקלאות ומגוון פעילויות אנושיות המשפיעות על המערכות האקולוגיות. לעיתים אף מתעוררים קונפליקטים ביניהם. 
מציאת האיזון המאפשר פיתוח בר קיימא, תוך שמירה על משאבי הטבע, היא אתגר מורכב. לשם כך על תושבי המרחב להכיר את ערכי הטבע, להיות מודעים להשפעת האדם, לפתח חשיבה ביקורתית ולפעול באופן מושכל למציאת פתרונות ויישומם. 
תכנית חינוכית זו מיועדת לתלמידי כיתות ד' ומעלה ומטרתה לאפשר הכרה של ערכי הטבע והשפעת האדם באמצעות חקר וניטור מתמשכים. איסוף הנתונים, לצד חקר והתעמקות בתופעה נבחרת או בקונפליקט אדם וסביבה, יובילו את התלמידים להבנת הבעיה, לחשיבה יצירתית ומעמיקה, לגיבוש עמדות ולעשייה למען  סביבתם. 
תהליך חינוכי זה יסייע בפיתוח זיקה של המשתתפים לסביבה הקרובה, יעורר בהם מעורבות ומחויבות וייתן להם כלים לאזרחות פעילה, לצד הבנה והתנסות בפעילות חקר ובתהליכי חשיבה מדעיים. ביצוע פרויקט מקדם קיימות הוא בסיס חיוני למתן כלים לאקטיביזם  ולתחושת ההצלחה ביכולת האזרחית שלנו לפעול ולהשפיע.

קבוצות היעד: 
תלמידי יסודי וחטיבות ביניים של בתי ספר במרחב השותפות לקיימות אזורית.

מטרות עיקריות:
1. היכרות עם מרכיבי הסביבה הקרובה והמגוון הביולוגי שלה, בהקשר להשפעת האדם.
2. פיתוח ראייה מערכתית והבנת תפקוד המערכת האקולוגית כמכלול שלם.
3. פיתוח מיומנויות חקר מדעיות, באמצעות התנסות אותנטית במחקר אקולוגי.
4. יצירת זיקה מקומית, תחושת אחריות ומעורבות פעילה למען הסביבה.

למידע נוסף על תוכנית אדם וסביבה...

 

לקראת ניטור א-ביוטי 
בפעילות זו תחזרו על עקרונות השיטה (ה"פרוטוקול") לניטור הגורמים הא-ביוטיים, ותערכו היכרות עם מכשירי המדידה. 

לקראת ניטור פנולוגי 
בפעילות זו תחזרו על עקרונות השיטה (ה"פרוטוקול") לניטור פנולוגי, ותלמדו למלא את טופס הניטור. 

לקראת ניטור פרוקי רגליים 
בפעילות זו תחזרו על עקרונות השיטה (ה"פרוטוקול") לניטור פרוקי רגליים, ותלמדו להשתמש במדריך לזיהוי פרוקי רגליים יבשתיים ברמת הנדיב. 

פעילות הכנה לניטור גורמים א-ביוטיים במים 
בפעילות זו תכירו מה הם הגורמים שאפשר למדוד בתוך המים. 

פעילות הכנה לניטור במים 
פעילות זו תכתבו את תכנית הבדיקות של גורמים א-ביוטיים במים. 

פעילות הכנה לניטור בעלי-חיים במים 
בפעילות זו תתבוננו באיור של בעלי-החיים במים, תצבעו אותו ותענו על שאלות לקראת הניטור במים. 

פעילות הכנה לניטור צומח 
בפעילות זו תחזרו על עקרונות השיטה (ה"פרוטוקול") לניטור גורמים א-ביוטיים, ותכירו את מכשירי המדידה. 

לומדים על שינויים במרחב 
בפעילות זו תכירו את גיליון הנתונים ותתרגלו השוואת נתונים שנאספו במקומות שונים ("במרחב"), בנקודת זמן דומה. 

לומדים על שינויים בזמן – נתונים א-ביוטים 
בפעילות זו תכירו את גיליון הנתונים ותלמדו על הצגת נתונים הנמדדים לאורך זמן. 

חקר מדעי בסביבה הטבעית 
בקובץ זה תמצאו הסבר על ביצוע חקר בסביבה טבעית, עם דוגמאות לחקר ברמת הנדיב. 

 

פתחו את קובצי האקסל, שבהם מרוכזים ממצאי הניטור של כלל התלמידים בפרויקט. 
 נתוני תלמידים משנת תשסט

 נתוני תלמידים משנת תשע

 נתוני תלמידים תשעא

נתוני תלמידים משנת תשע"ב 
נתוני ניטור אקולוגי בבית גידול יבשתי 
- נתוני ניטור תהליכי פירוק 

נתוני תלמידים משנת תשע"ג
- תשעג ניטור אקולוגי בבית גידול יבשתי 
-  ניטור תהליכי פירוק 
 ניטור אקולוגי בבית גידול מימי 

נתוני תלמידים משנת תשע"ד
-ניטור אקולוגי  בבית גידול יבשתי

בעזרת קבצים אלה תוכלו להכין גרפים, ולנתח את התוצאות. 

כדי לראות את בתי הספר ואת תחנות הניטור, 
יש לשוטט עם העכבר על הנעצים במפה.